برگزاری همايش «ولايت در قرآن» در بوشهر
کد خبر: 2605739
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

برگزاری همايش «ولايت در قرآن» در بوشهر

دبير شورای هيئت‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری همايش «ولايت در قرآن» و جشن بزرگ عيد غدير خم به همراه ويژه برنامه‌های خاص در روز پنجشنبه، دوم آبان‌ماه در مركز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) در بوشهر، حامد فكوری، دبير شورای هيئت‌های مذهبی استان بوشهر اظهار كرد: به همت هيئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج) شهرستان بوشهر و با همكاری پايگاه مقاومت نجف اشرف بوشهر و مسجد خاتم‌الانبيا(ص)، مراسم جشن عيد غدير با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری و با مداحی عليرضا پولاد، شامگاه پنجشنبه، دوم آبان‌ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان مدرسه راهنمايی ملاصدرا كوی بهشت صادق شهر بوشهر برگزار خواهد شد.
وی از برپايی 313 مراسم محوری جشن‌های مردمی دهه امامت و ولايت در هيئت‌های مذهبی مساجد و حسينيه‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: ويژه مراسم جشن اين دهه از سوی دفتر نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر و بنياد بين‌المللی غدير استان بوشهر، جشن عيد غدير خم به همراه ويژ‌ برنامه‌های خاص، پنجشنبه، دوم آبان‌ماه سال جاری ساعت 9 با حضور آيت‌الله صفايی‌ بوشهری در مصلای جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبال بی‌نظير و باشكوه مردم شهرهای استان بوشهر از ضريح خيمه‌گاه حضرت ابوالفضل عباس(ع) در اين چهار روز، عنوان كرد: مراسم استقبال بی‌نظير از ضريح خيمه‌گاه علمدار كربلا حضرت باب‌الحوائج(ع) در مركز استان با حضور بيش از 20 هزار نفر بوشهری مشتاق و محبان خاندان رسول خدا(ص) قرار گرفت و با برنامه‌ريزی و پيگيری‌های ستاد بازسازی عتبات عاليات استان در روز جمعه، 26 مهرماه ضريح مطهر به شهر ولايتمدار و دارالحماسه بوشهر انتقال داده شد.
عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت دينی استان بوشهر در ادامه يادآور شد: در روز عيد سعيد قربان، 25 رأس گوسفند به همت هيئت مذهبی فاطميون استان و با مشاركت مردم متدين بوشهر قربانی شد و گوشت نذری قربانی را در بين چهارصد خانواده نيازمند و تحت پوشش صندوق‌های خيريه توزيع شد.
وی گفت: به همت هيئت مذهبی سائلين الزينب(س) جشن بزرگ عيد سعيد غدير خم در تكيه حضرت ابوالفضل(ع) كوی سبزآباد شهر بوشهر، پنجشنبه، دوم آبان‌ماه سال جاری ساعت 19 با سخنرانی حجت‌الاسلام شيخ جواد اسماعيل‌نيا و با مداحی ذاكر اهل بيت(ع) حاج ابراهيم قانع برگزار خواهد شد.
فكوری عنوان كرد: در مركز استان، به همت هيئت‌های مذهبی محبين حضرت رسول(ص) و رايت العباس(ع) رهروان شهدا و به مناسبت عيد سعيد غدير خم، جشن بزرگ ولايت، با سخنرانی حجت‌الاسلام جعفری‌زاده و با ذاكری كربلايی سيدحسن هاشمی و با حضور شاعر اهل بيت(ع) وحيد قاسمی، شامگاه پنجشنبه، دوم آبان‌ماه سال جاری ساعت 20:30 در تكيه رهروان شهدا انتهای كوی گلخانه برگزار می‌شود.
وی بيان كرد: به همت امنا مسجد امام سجاد(ع) كوی هلالی شهرستان بوشهر، «همايش ولايت در قرآن» به همراه ختم قرآن كريم و با حضور قاريان بين‌المللی و برتر استانی، شامگاه چهارشنبه، يكم آبان‌ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در اين مسجد برگزار خواهد شد.
سخنگو و دبير شورای هيئت‌های مذهبی استان بوشهر در ادامه از برگزاری پنجمين مرحله مسابقه پيامكی كشوری كه برای پنجمين سال متوالی با عنوان «زيباترين پيامك مرزداران خليج فارس به عيد غدير» به همت هيئت مذهبی محبان اهل بيت(ع) كوی شكری شهرستان بوشهر و با مشاركت كانون فرهنگی تبليغی جماران خبر داد و گفت: علاقه‌مندانی كه قصد شركت در پنجمين مرحله مسابقه كشوری «زيباترين پيامك مرزداران خليج فارس به عيد غدير» دارند، با ارسال بهترين پيامك جملات ناب و اشعار توليدی خود به شماره سامانه 30008108 در اين مسابقه شركت كنند و بعد از داوری كميته هشت نفره اساتيد ادبيات و شعرای آئينی، به برگزيدگان هزينه سفر به عتبات عاليات و هزاران جوايز نفيس اعطا خواهد شد.
وی ادامه داد: جشن عيد غدير در شامگاه چهارشنبه، بعد از نماز مغرب و عشا، با سخنرانی حجت‌الاسلام حدادی و با مداحی جعفر دريايی‌نژاد در مسجد توحيد شهر بوشهر برگزار می‌شود.
فكوری در ادامه با بيان اينكه عيد غدير متعلق به همه مسلمان است و بايد تمامی سرزمين‌های اسلامی در عيد امامت و ولايت غرق شور و نشاط باشد، گفت: الحمدالله در مساجد چهارمحل كوتی، شنبدی، دهدشتی و بهبهانی‌ها كه جز محلات سنتی و قديمی شهر بوشهر به شمار می‌روند، مراسم‌ آئينی، بومی و جذاب اعياد با اذكار و اشعار خاص و در ديگر مناسبت‌ها با تاريخچه بيش از 200 سال در اين مساجد و حسينيه و تكايای چهارمحل سنتی و بافت قديم بوشهر برگزار شده و تا كنون نيز ادامه دارد.
وی عنوان كرد: بيش از سه هزار جلدكتاب با محتوای امامت و ولايت، چهار هزار پوستر و دو هزار پرچم غدير، پنج هزار خطابه غدير، دو هزار جلد نهج‌البلاغه و هشت هزار تمثال ولايت و ديگر اقلام در بين هيئت‌های مذهبی مساجد و حسينيه‌های استان بوشهر توسط بنياد بين‌المللی غدير استان و با همكاری اداره‌كل تبليغات اسلامی استان توزيع شده است.
مدير امور مساجد و تشكل‌ها و اصناف ستاد احيا امر به معروف و نهی از منكر استان بوشهر در پايان از برگزاری جشن بزرگ عيدالله اكبر در بازار بوشهر خبر داد و افزود: اين جشن به مناسبت عيد سعيد غدير خم و به همت مجمع امور صنفی شهرستان و با همكاری انجمن اسلامی اصناف و بازاريان، در شامگاه عيد در مسجد فاطمه زهرا س) شهر بوشهر برگزار خواهد شد.
يادآور می‌شود، هفدهمين كانون مصلای‌های كشور با نام امام هادی(ع) در مصلای جمعه شهر بوشهر در سالروز اين امام همام افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
captcha