رد درخواست صهيونيست‌ها برای ديدار با پاپ و انتقاد يمن از شورای امنيت
کد خبر: 2606932
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

رد درخواست صهيونيست‌ها برای ديدار با پاپ و انتقاد يمن از شورای امنيت

گروه بين‌الملل: يك ديپلمات واتيكانی، تأكيد كرد كه بر خلاف ادعای دفتر نخست‌وزيری رژيم صهيونيستی در ۱۶ اكتبر، پاپ «فرانسيس» با «بنيامين نتانياهو» در روز چهارشنبه، اول آبان‌ماه، ديدار نخواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مهمترين رويدادهايی كه ظرف 24 ساعت گذشته بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سايت‌های خبری قرار گرفت، به شرح ذيل است:
به گزارش شبكه العالم، يك ديپلمات واتيكانی، تأكيد كرد كه بر خلاف ادعای دفتر نخست‌وزيری رژيم صهيونيستی در ۱۶ اكتبر، پاپ فرانسيس با بنيامين نتانياهو در روز چهارشنبه آينده ديدار نخواهد كرد. اين منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در بيان علت ديدار نكردن پاپ با نخست‌وزير رژيم صهيونيستی اظهار داشت: اين ديدار صورت نخواهد گرفت، زيرا هرگونه ديدار با ايشان بايد از قبل برنامه‌ريزی شود. اين در حالی است كه «محمود عباس»، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، پنجشنبه گذشته، با پاپ فرانسيس در واتيكان ديدار و وی را برای سفر به سرزمين مقدس در فلسطين اشغالی دعوت كرد.
شبكه ماهوار‌ای «الميادين» گزارش داد: ادامه دادگاه حسنی مبارك، ديكتاتور پيشين مصر و پسرانش و «حبيب العادلی» وزير كشور وقت كه متهم به قتل معترضان و سوء استفاده از دارايی‌های عمومی به دليل صادرات گاز به اسرائيل شده‌اند، پس از سه روز رسيدگی؛ به يك‌ماه بعد موكول شد. قرار است ادامه اين دادگاه طی روزهای 16، 17 و 18 نوامبر برای شنيدن اظهارات شهود و بررسی مدارك جديد برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری معا فلسطين، صهيونيست‌ها تلاش می‌كنند از اجرای طرح آرشيو ملی آمريكا برای بازگرداندن آثار تاريخی يهوديان عراق از جمله نسخه‌های قديمی تورات به آن كشور جلوگيری كنند. اين آثار تاريخی يهوديان كه به آرشيو عراقی يهودی معروف شده است، در زيرزمين‌های مرطوب صدام حسين، ديكتاتور سابق عراق، نگهداری می‌شد كه آمريكايی‌ها ادعا می‌كنند در سال 2003 با ورود به عراق، آن را به كشورشان منتقل كرده‌اند. يهودی‌ها اين آثار تاريخی را ميراث گرانبهای خود می‌دانند و با تحويل آن به عراق كه هيچ يهودی در آن يافت نمی‌شود، مخالفند.
روزنامه سعودی عكاظ روز سه‌شنبه نوشت: «عمر البشير»، رييس‌جمهوری سودان با اظهار نگرانی نسبت به حوادث سوريه گفت كه شورای امنيت سازمان ملل تحت تاثير رژيم صهيونيستی قرار دارد. اين گزارش می افزايد، البشير با اظهار نگرانی از حوادث سوريه تاكيد كرد، تا زمانی كه طرف‌ها در سوريه مواضع افراطی و تند داشته باشند، هيچ روزنه اميدی برای حل و فصل بحران در اين كشور وجود ندارد.
پايگاه خبری «اسكای نيوز» گزارش داد: در آستانه افزايش تماس‌های بين‌المللی برای برگزاری كنفرانس «ژنو 2» سران سه كشور عربستان، اردن و ولی عهد امارات جلسه سه جانبه‌ای را در جده برگزار كردند. در اين جلسه پادشاه عربستان ميزبان عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمد بن زايد آل‌نهيان، ولی عهد ابوظبی بود. خبرگزاری رسمی عربستان در اين باره نوشت: در اين ديدار خلاصه‌ای از رخدادها و تغييراتی كه جهان اسلام و عرب شاهد آن بوده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش شبكه العالم، دادگاه استيناف بحرين علی‌رغم اعتراف صريح قاتل، حكم صادره عليه پليس متهم به قتل علی مشيمع را از 7 سال به 3 سال كاهش داد. دادگاه كيفری عالی در 21 ژانويه سال گذشته، اين عضو پليس را به 7 سال زندان محكوم كرده بود. وی اعتراف كرده بود كه به بهانه دفاع از خود، يك گلوله ساچمه‌ای به طور مستقيم به سمت «علی مشيمع» شليك كرد. علی مشيمع از نخستين قربانيان اعتراض‌ها در بحرين از 14 فوريه سال 2011 به‌شمار می‌آيد. در همين حال هزاران بحرينی در جزيره ستره جسد شهيد حسين مهدی را كه با گلوله شبه نظاميان وابسته به رژيم به قتل رسيده بود، تشييع كردند. تشييع‌كنندگان در شعارهای خود مقامات كشور را مسئول قتل اين جوان بحرينی دانستند. تظاهركنندگان با حمل پرچم بحرين بر ادامه راه شهيدان تا تحقق تمام اهداف انقلاب تاكيد كردند و خواستار قصاص قاتلان شدند اما نيروهای امنيتی تظاهركنندگان را با استفاده از گازهای سمی و سلاح ساچمه‌ای سركوب كردند كه بر اثر آن چندين تن از شهروندان زخمی و برخی ديگر دچار خفگی شدند.
روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی نوشت: وزير اطلاعات اسرائيل از نخست‌وزير كانادا خواست از نفوذ خود بر كشورهای متحدش برای جلوگيری از لغو تحريم‌ها عليه ايران بهره بگيرد، پيش از اينكه برنامه هسته‌ای اين كشور به نقطه غيرقابل بازگشت برسد. «يووال استينيتز» در سفر خود به آمريكای شمالی؛ جايی كه قرار بود با مقامات كانادايی و آمريكايی ديدار كند، به «استفان هارپر» گفت: ظرفيت غنی‌سازی ايران بايد متوقف شود و اعمال فشار تنها راه برای دست يافتن به اين موضوع است.
شبكه خبری «روسيا اليوم» در خبری اعلام كرد: «عيسی قراقع»، وزير امور اسرای فلسطين، اظهار داشت كه مسئولان رژيم صهيونيستی تصميم دارند، دومين گروه از اسرای فلسطينی را در موعد مقرر يعنی اواخر ماه جاری ميلادی آزاد كنند. وی با بيان اين مطلب افزود: اسرائيل 29 ماه جاری ميلادی(7 آبان) 30 اسير فلسطينی را آزاد خواهد كرد. اين اسرا از پيش از امضای توافقنامه اسلو در سال 1993 تاكنون در زندان به سر می‌برند. قراقع خاطرنشان كرد: اسرائيلی‌ها تاكنون فهرست اسامی اسرايی را كه قرار است آزاد شوند، اعلام نكرده‌اند و همچنين اجازه نمی‌دهند، ما اسامی اسرايی كه بايد آزاد شوند، اعلام كنيم.
خبرگزاری رويترز گزارش داد: يك مقام ارشد در وزارت خارجه آمريكا از ديدار «جان كری» و «سعود الفيصل» در پاريس خبر داده و گفت: سعود الفيصل، وزير خارجه عربستان، در اقامتگاه شخصی خود در پاريس برای ناهار ميزبان كری بوده است. اين مقام آمريكايی می‌گويد دو طرف در موضوعاتی چون ايران عاری از سلاح هسته‌ای، لزوم پايان دادن به بحران سوريه و برقراری ثبات در مصر تفاهم داشته‌اند، اما در مورد نحوه پاسخگويی به اين موارد اختلافاتی وجود دارد.
شبكه خبری «روسيااليوم» در خبری اعلام كرد: دولت كويت موافقت كرده است تا ميزبان كنفرانس حاميان مالی آوارگان سوری باشد كه از سوی سازمان ملل مطرح شده بود و قرار است اين كنفرانس در ژانويه سال آتی ميلادی برگزار شود. كابينه كويت در بيانيه‌ای كه ديروز صادر شد، اعلام كرد كه امير كويت اين ميزبانی را با هدف رسيدگی به مشكلات ملت سوريه، كاهش رنج‌ آنان، اعطای كمك‌های بشر دوستانه به آوارگان سوری و كسانی كه از اين فاجعه انسانی آسيب ديده‌اند، پذيرفته است.
captcha