ممنوعيت حجاب به سالن‌های ورزشی فرانسه هم رسيد
کد خبر: 2609841
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

ممنوعيت حجاب به سالن‌های ورزشی فرانسه هم رسيد

گروه بين‌الملل: در راستای سياست‌های تبعيض‌آميز دولت نسبت به مسلمانان در فرانسه، مقامات فرانسوی اين بار با پيشنهاد طرحی خواستار ممنوعيت حجاب در سالن‌های ورزشی بانوان شدند!

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، «فرانسوا گونزال»(François Gonzales)، مدير باشگاه‌های ورزشی پاريس، ديروز، دوشنبه 6 آبان، در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان فرانسه، خواستار ممنوعيت حجاب در سالن‌های ورزشی اين كشور شد.
وی در نامه خود خطاب به وزير ورزش و جوانان فرانسه نوشت: ما به نمايندگی از طرف فدراسيون فوتبال فرانسه، خواهان اجرايی شدن منشور لائيسيته در مدارس فوتبال هستيم.
«ژانت بوگراب»، معاون دولت در امور جوانان در زمان رياست جمهوری ساركوزی، نيز در همين راستا اصل بی‌طرفی دينی در محيط‌های ورزشی در فرانسه را اصلی لازم توصيف و ابراز اميدواری كرد پوشش اسلامی در مكان‌های ورزشی ممنوع اعلام شود!
او چند روز پيش از اين هم پس از انتشار خبر تشكيل تيم بسكتبال زنان محجبه در فرانسه، ضمن مصاحبه با يكی از شبكه‌های راديويی، مخالفت خود را با پوشش اسلامی علنی و تصريح كرده بود: در سال‌های اخير ما شاهد مسائل جديدی هستيم. از جمله آن كه عده‌ای از ورزشكاران به مناسبت ماه رمضان ورزش را تعطيل و از انجام فعاليت ورزشی امتناع می‌كنند و يا اين كه حاضر نيستند هر نوع پوششی بر تن كنند.
اين مقام مسئول فرانسوی ضمن ابراز اين كه «هيچ حق انتخابی برای ورزشكاران وجود ندارد» طی سخنانی به قانون حجاب در اسلام هم اهانت كرد و گفت: حجاب برای به خدمت گرفتن زن و زير دست نگه داشتن او و نشان‌دهنده تبعيض ميان زن و مرد است!
گفتنی است، پس از اجرای منشور جديد لائيسيته در مدارس فرانسه كه هنوز مدت زيادی از آن نمی‌گذرد، مقامات فرانسوی با طرح ممنوعيت حجاب ابتدا در دانشگاه‌ها و حالا در سالن‌های ورزشی در صدد هستند هر چه بيشتر زنان محجبه را هدف قرار دهند و از حضور موثر آنان در جامعه جلوگيری كنند يا با نگه داشتن آنان در صدر اخبار، سياست اسلام‌هراسانه خود را پيش بگيرند و حجاب و زنان محجبه را به موضوع روز و مسائل چالشی و نگران‌كننده جامعه مبدل سازند.
captcha