کد خبر: 2611122
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

برپایی پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی استانی خامس آل‌عبا در هرمزگان

گروه اجتماعی: پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی خامس آل‌عبا از اول ماه صفر در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، هادی عرب، دبیر انجمن تعزیه خوانی شهرستان بندرعباس روز گذشته، 2 آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره تعزیه ‌خوانی خامس آل‌عبا در استان گفت: این سوگواره با هدف تبین فرهنگ عاشورا ، گردهمایی تعزیه‌خوانان، بحث و بررسی درباره آسیب‌های تعزیه سنتی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این سوگواره، ده‌ها تعزیه از حسینیه‌های شهرستان های استان با همکاری شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرعباس، شهرداری و شورای اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس، کانون بسیج ناحیه بندرعباس و مؤسسه فرهنگی و مذهبی جوانان و محبان خامس آل‌عبا‌ استان از اول صفر به‌مدت پنج شب برگزار خواهد شد.
عرب در پایان اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این سوگواره‌ دوشنبه شب، 3 آذر رأس ساعت 19 همراه با اجرای مراسم‌ ثبت شده در فهرست آثار معنوی کشور در حسینیه سیدالشهدا(ع) واقع در خیابان 22 بهمن روبه روی بانک تجارت کوچه مشکات یک برگزار می‌شود.

captcha