بررسی «کشاورزی در قرآن و حدیث نبوی(ص)» در همایش مصر
کد خبر: 2612087
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

بررسی «کشاورزی در قرآن و حدیث نبوی(ص)» در همایش مصر

گروه بین‌الملل: موضوع کشاورزی در قرآن کریم و حدیث نبوی(ص) ضمن همایشی با عنوان «تاریخچه کشاورزی نزد مسلمانان» در شهر «اسکندریه» مصر بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسسکو»، همایش منطقه‌ای «تاریخچه کشاورزی نزد مسلمانان و راه‌کارهای برون‌رفت از بحران غذایی در کشورهای اسلامی» در شهر «اسکندریه» مصر در حال برگزاری است.
این همایش به همت سازمان اسلامی آیسسکو و با همکاری مرکز جهانی تبلیغات اسلامی لیبی و کتابخانه اسکندریه مصر از روز دوشنبه، سوم آذرماه، در شهر اسکندریه آغاز شد و فعالیت‌های این همایش تا امروز، 5 آذرماه ادامه دارد.
هدف از برگزاری این همایش بررسی نقش دانشمندان مسلمان در توسعه کشاورزی و بررسی راه‌های بهره‌گیری از این میراث برای رفع چالش‌های امنیت غذایی در کشورهای اسلامی عنوان شده است.
اندیشمندان و کارشناسانی از کشورهای مراکش، تونس، الجزایر، مصر، سودان، عراق، اردن، فلسطین و لبنان در این همایش سه روزه حضور دارند.
کشاورزی در قرآن کریم و حدیث نبوی، زراعت در دوره‌های مختلف اسلامی، فنون کشاورزی و توسعه آن در بین مسلمانان، قواعد و قوانین کشاورزی در شریعت اسلامی، تکنیک‌های کشت، شخم و آبیاری نزد مسلمانان و بزرگان عرصه کشاورزی در میراث اسلامی از جمله موضوعات مطرح‌شده در این همایش است.

captcha