آیه ۱۰۰ سوره یوسف سرشار از نکات عبادی، اجتماعی و مدیریتی است
کد خبر: 2615078
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو:

آیه ۱۰۰ سوره یوسف سرشار از نکات عبادی، اجتماعی و مدیریتی است

کانون خبرنگاران نبأ/مهدی جعفری: مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: آیت ۱۰۰ سوره یوسف حامی نکات عبادی، اجتماعی و مدیریتی فراوانی است که باید آن‌ها را بیاموزیم و در زندگی به کار بندیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، پنجمین نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو با حضور جمعی از مدیران صنعت آب و برق در قم برگزار شد.
مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در این نشست که در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد در سخنانی به تفسیر آیه 100 سوره یوسف پرداخت و گفت: در این آیه نکات عبادی، اجتماعی و مدیریتی فراوانی وجود دارد که باید آن‌ها را بیاموزیم و در زندگی به کار بندیم.
وی با بیان اینکه باید مراقب لغزشگاه‌ها در مسئولیت‌ها باشیم، اظهار کرد: انسان در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد باید مراقب باشد که در دام قدرت و ثروت گرفتار نشود.
حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست پایداری در راه رضای الهی را از ضروریات امروز جامعه اسلامی دانست و پاکدامنی در همه ابعاد، ایستادگی در برابر دشمنان و... را از دیگر نکاتی عنوان کرد که در آیات قرآن بدان تأکید شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری‌های داعش گفت: این گروه ساخته و پرداخته امپریالیسم بین‌المللی است و  با جنایات قرون وسطایی سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارند.
مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با اشاره به اینکه اسلام در غرب رو به گسترش است، تأکید کرد: آرام‌آرام چهره کثیف این گروه تکفیری روشن و توطئه‌های آن‌ها برملا می‌شود.
رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق قم نیز در این نشست با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و جلوگیری از اسراف اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو باید مسئله نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در تمام کشور را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
نبوی کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات صنعت آب و برق دانست و افزود: این مهم صنعت آب برق را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است اما با این وجود تلاش‌ها برای تأمین نیازهای مردم با جدیت ادامه دارد.

captcha