آبادان؛ پذیرای قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید»
کد خبر: 2616079
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

آبادان؛ پذیرای قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید»

گروه اجتماعی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» را در آبادان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، 30 قصه‌گوی برتر استان خوزستان قصه‌های خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در سومین ویژه‌برنامه جشنواره قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» بازگو خواهند کرد.

این جشنواره که قرار بود 9 و 10 آذر برگزار شود، 17 آذر‌ در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه آبادان آغاز به‌کار خواهد کرد.

برگزارکنندگان این ویژه‌برنامه، علت تأخیر در برگزاری این رویداد فرهنگی را تقاضا و استقبال مربیان کانون و نزدیک‌تر شدن این برنامه به اربعین حسینی عنوان کردند و یادآور شدند: سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» با هدف انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین(ع) و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان و همچنین افزایش و تبادل تجربه قصه‌گویان استان برگزار می‌شود.

این جشنواره ابتدا به‌صورت کتابخانه‌ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز کار خود را آغاز کرد. در سال 1390 با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به‌صورت حوزه‌ای و در سال 1391 و 1392 این ویژه‌برنامه به‌صورت استانی به ترتیب در اهواز و آبادان برگزار شد.

captcha