دانشجوی کانادایی: حجاب به من احساس امنیت می‌دهد
کد خبر: 2621905
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

دانشجوی کانادایی: حجاب به من احساس امنیت می‌دهد

گروه بین‌الملل: صوفیا مالک، دختر دانشجوی مسلمان کانادایی می‌گوید: هنگامیکه حجاب بر سر می‌گذارم، احساس می‌کنم که در حال حفظ کردن ذهن و جسمم از آسیب‌ها هستم؛ این احساس درونی من است و مرا آسوده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Toronto Observer»، صوفیا که در خانواده‌ای پاکستانی‌الاصل در کانادا متولد و بزرگ شده،  دانش‌آموزی محجبه است.
وی می‌گوید: قبلا که حجاب را ملزم نمی‌دانستم، به لحاظ هویت اجتماعی احساس سردرگمی داشتم اما اکنون با حجاب نه تنها احساس زیبایی می‌کنم بلکه از حس امنیت حاصل از آن نیز لذت می‌برم.
سیلورز، از اساتید گروه مطالعات ادیان دانشگاه تورنتو می‌گوید: انتخاب‌های مستقل افراد در ارتباط با جوامعی که به آن تعلق دارند و یا می‌خواهند عضو آن باشند، اتخاذ می‌شود.
وی افزود: صوفیا داشتن حجاب را به عنوان نشانه‌ای از تعلق به گروهی که ارزش‌های آنان را ستایش می‌کند، پذیرفته است. در حقیقت بانوان حجاب را به دلایل مختلفی بیش از انجام یک وظیفه دینی، می‌پذیرند.
لازم به ذکر است که مسلمانان بیش از سه درصد جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند. تعداد مسلمانان کانادا در یک دهه گذشته 82 درصد رشد داشته است.

captcha