خلوص نیت در مبلغان همراه با اخلاق، رفتار و کردار خالص است
کد خبر: 2625526
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

خلوص نیت در مبلغان همراه با اخلاق، رفتار و کردار خالص است

گروه خبرنگاران نبأ/حمیدرضا گل‌محمدی: استاد دانشگاه مازندران در اولین دوره تخصصی مداحان در شهرستان سیمرغ گفت: مبلغ باید از ابتدا خلوص نیت داشته باشد، وقتی نیت خالص باشد، اخلاق، رفتار و کردار او نیز خالص خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مهدجو، استاد دانشگاه مازندران در اولین دوره آموزش مداحی تخصصی که با حضور امام جمعه، سرپرست و مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ  برگزار شد با اشاره به این مطلب که  شاخصه‌های یک منبر و مجلس خوب از نگاه رهبر معظم انقلاب خطاب به کسانی است که در عرصه تبلیغ، ترویج معارف و مکتب اهل بیت(ع) قدم گذاشتند، گفت: مبلغ خوب ضمن برخورداری از ابزار مؤثر، کارآمد و به روز در عرصه تبلیغ باید، محتوای ابتدای منبر و سخنرانی خود را در قالب تبیین و بیان مسائل اعتقادی و حتی پاسخ‌گویی به شبهات روز، متناسب با منطقه و ظرفیتی که وجود دارد اخصاص دهد.
وی علاوه بر بررسی آسیب‌ها و راهکارها در امر تبلیغ افزود: یک مبلغ باید از ابتدا خلوص نیت داشته باشد، وقتی نیت خالص باشد، اخلاق، رفتار و کردار او نیز خالص خواهد شد. اگر این چنین بود قدر و منزلت خواهد داشت و کارش ارزشمند است. در غیر این صورت دچار آسیب می‌شود، پس روح و قلب باید مملو از عشق به ائمه معصومین(ع) باشد و با توسل از این بزرگواران قدم در این راه بگذارد و تا وقتی که شور، هیجان، غم و شادی اهل بیت(ع) در وجود یک مداح شعله‌ور نباشد نمی‌تواند موفق باشد.
مهدجو همچنین تصریح کرد: مداحان باید مخاطب‌شناسی کنند و در انتخاب نوع روضه دقت داشته باشند. گاهی روضه احساسی لازم است و گاهی روضه سنگین کاربرد دارد و مؤثر واقع می‌شود.

captcha