پیشرفت ۹۰ درصدی سفت‌ کاری ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س)
کد خبر: 2638288
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
جانشین ستاد عتبات عالیات در نجف اشرف:

پیشرفت ۹۰ درصدی سفت‌ کاری ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ/ علی‌اکبر ملکی: رحمان احمدی ضمن بیان اینکه به‌زودی نازک‌کاری پروژه بناهای صحن حضرت فاطمه(س)آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۹۰ درصد سفت‌کاری بناهای صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف آماده شده و بقیه ان‌شاء‌الله در چند ماه آینده حاضر می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، رحمان احمدی، جانشین ستاد عتبات عالیات در نجف اشرف عنوان کرد: این پروژه قرار است در بازه زمانی 4 تا 4.5 سال به اتمام برسد که 2 سال آن تمام شده است و تا کنون پیشرفت خوبی حاصل شده که امیدواریم در بقیه مدت باقیمانده با عمل شرکت‌های ایرانی به تعهداتشان ان‌شاء الله به‌موقع کار تحویل شود. شرکت‌هایی که در این جا کار می‌کنند ایرانی هستند و از پرسنل عراقی هم برای کار استفاده می‌شود.

وی درباره حضور افرادی که مشتاقند داوطلبانه کار کنند گفت: براساس اعلام نیاز به تخصص‌های مورد نظر؛ توسط ستادهایی که در 4 شهر مذهبی سامرا؛ کاظمین؛ کربلا و نجف مستقرند؛ سهمیه به استان‌های ایران اعلام می‌شود و از افراد ثبت‌نام شده در ستادهای عتبات و عالیات استفاده می‌شود.

احمدی درباره برنامه‌های این ستاد در اربعین سال جاری گفت: برای اولین بار حدود 25 هزار نفر از ایرانی‌ها و شیعیان عراق در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) نجف اشرف اسکان داده شدند و مردم عظمت کار شیعیان ایران را از نزدیک مشاهده کردند.

وی تأکید کرد: قبل از اربعین از طرف وزارت نیرو در ایران تجهیزات برق‌رسانی به قسمت‌هایی از صحن‌ها ارسال شد و از طرف پرسنل این وزارتخانه برق‌رسانی قسمت‌های مورد نظر برای رفاه حال شیعیان به اتمام رسید.

captcha