افتتاح شانزدهمین هفته ملی قرآن کریم در الجزایر
کد خبر: 2705072
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

افتتاح شانزدهمین هفته ملی قرآن کریم در الجزایر

گروه بین‌الملل: شانزدهمین هفته ملی قرآن کریم، از دیروز، ۲۲ دی، با حضور «سید محمد عیسی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در شهر «وهران» این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Allafrica»، در مراسم افتتاحیه این هفته قرآنی، وزرای اوقاف و ارتباطات الجزایر، نمایندگان پارلمان و شماری از سفرای کشورهای اسلامی در الجزایر حضور داشتند.
برنامه‌های قرآن‌خوانی، نمایشگاه نسخه‌های دست‌نویس قرآن کریم، پویش نظافت مساجد و پویش اهدای خون از جمله برنامه‌های هفته ملی قرآنی الجزایر است.
همایش «ارزش زندگی در قرآن» از جمله برنامه‌های این هفته قرآنی است که این همایش چهار روزه بر جنبه‌های اخلاقی آموزه‌های قرآن کریم به ویژه موضوعاتی چون احترام به انسان، بردباری، فرهنگ صلح و پذیرش دیگران تمرکز خواهد داشت.
در این همایش، علما، پژوهشگران و دانشگاهیان الجزایر مسائل مختلف از جمله بُعد معنوی قرآن به‌ویژه در زمینه احترام به شخصیت انسانی، مدارا، فرهنگ صلح و پذیرش دیگران را مورد بررسی قرار می‌دهند.
برخی از شرکت‌کنندگان همایش نیز در مورد موضوعاتی مانند کرامت انسان در اسلام، جایگاه دین در زندگی اجتماعی و نقش مؤسسات بهداشتی و امنیتی در حفاظت از حیات انسانی و شهروندی سخنرانی خواهند کرد.
در حاشیه برنامه‌های قرآنی این هفته، همچنین مسابقات سراسری قرائت و تفسیر قرآن و سرودهای قرآنی با حضور 45 شرکت‌کننده 15 تا 25 سال برگزار می‌شود.

captcha