جشنواره سراسری خیّران مدرسه‌ساز لرستان در تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 2707432
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
اسفندماه امسال؛

جشنواره سراسری خیّران مدرسه‌ساز لرستان در تهران برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از برگزاری جشنواره سراسری خیّران مدرسه‌ساز استان لرستان طی روز هفتم اسفند‌ماه امسال در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حسین اسدی‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان عصر سه‌شنبه، 23 دی‌ماه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کشوری خیّران مدرسه‌ساز در جمع مجمع خیّران مدرسه‌ساز لرستان گفت: برای اولین‌بار است که مدیریت ارشد استان لرستان و معاونت عمرانی به‌سمت جذب مشارکت خیرین در زمینه مدرسه‌سازی رغبت زیادی دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: پیش‌قدم شدن مدیریت ارشد استان در امر مدرسه‌سازی فرصت و نعمتی است که آموزش و پرورش باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

اسدی‌پور با بیان این‌که استان لرستان در مدار زلزله قرار دارد که کار ما در استان هم راحت و هم سخت شده است، گفت: همایش خیّران مدرسه‌ساز هرساله در راستای تقدیر و تکریم خیّران به‌صورت استانی برگزار می‌شد که امسال برای اولین‌بار جشنواره سراسری خیّران مدرسه ساز استان لرستان هفتم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شناسایی خیّران مدرسه‌ساز در کشور و جهان یکی از اهداف این جشنواره است، گفت: برای برگزاری این همایش پنج کمیته شامل کمیته اطلاع‌رسانی، جذب خیّران، پشتیبانی، ارزیابی و مستند‌سازی و کمیته برگزاری نمایشگاه تشکیل شده است.

اسدی‌پور درادامه از راه اندازی سایت اطلاع‌رسانی این جشنواره و سامانه پیامکی خبر داد و گفت: این جشنواره با شعار عدالت آموزش با همت خیّران مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

علی‌محمد رضوی، رئیس مجمع خیّران مدرسه‌ساز استان لرستان در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کشوری خیّران مدرسه‌ساز در جمع مجمع خیّران مدرسه‌ساز لرستان به نقش مؤثر رسانه‌ها و خبرنگاران در مقوله خیرسازی اشاره کرد و گفت: ما خیر مدرسه‌ساز را تنها از زاویه کمک‌های نقدی و مالی نمی‌بینیم؛ بلکه عزیزانی هم هستند که نقش پررنگی را در خیرسازی ایفا می‌کنند و موجب می‌شوند که افرادی خیر در این مسیر قدم بگذارند.

823 نفر عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان هستند

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر 5 هزار نفر از مردم که به‌صورت نقدی در امر مدرسه سازی ما را یاری می‌کنند، 823 نفر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان هستند.

رضوی افزود: از این تعداد خیّر 123 نفر بانوان، 654 نفر آقایان و 44 خیّر حقوقی شامل شرکت‌ها و بانک‌ها عضو مجمع خیّران مدرسه ساز استان لرستان هستند.

وی اظهار کرد: این مجمع به‌عنوان یک تشکل مردم‌نهاد با هدف ساماندهی ظرفیت‌های مردمی و هدایت توان نهفته در آن‎ها پدید آمد، تا در رشد شاخص‌های مکان‌های آموزشی ایفای نقش کند.

رضوی به نقش رسانه‌ها در جذب مشارکت‌های مردمی برای امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در جذب خیّران مدرسه‌ساز نقش زیادی دارند.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‌ساز استان لرستان گفت: تاکنون 204 مدرسه مشارکتی و خیرساز تا قبل از سال 92 تحویل داده شد.هر حرکتی که در زمینه علم و علم‌آموزی صورت گیرد باعث رشد و ترقی جامعه است و خیرین مدرسه‌ساز نیز نقش مهمی در ارتقای رشد علمی جامعه دارند.

captcha