موسیقی «مزار شریف» نواخته شد
کد خبر: 2724833
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰

موسیقی «مزار شریف» نواخته شد

گروه هنر: ساخت موسیقی فیلم سینمایی «مزار شریف» توسط بهزاد عبدی به پایان رسید.

منوچهر شهسواری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مزار شریف» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) خبر داد: ساخت موسیقی این کار سینمایی توسط بهزاد عبدی به پایان رسید و به زودی آماده نمایش می‌شود. این کار قرار است برای اولین بار در سی و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآید.
وی افزود: این فیلم روایتی انسانی است از حمله طالبان به کنسولگری ایران در 17 مرداد 1377 در شهر مزارشریف. هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته می‎شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می‌برد و راهی سفری 15 کیلومتری با پای پیاده می‎شود.

این تهیه‌کننده اعلام کرد: کارگردانی این پروژه سینمایی را عبدالحسن برزیده برعهده دارد. فیلمبرداری این فیلم از اسفندماه سال گذشته در سوله‎ای نزدیک کرج شروع شد. بخش‌های دیگری از این کار در کوه‌های الموت جلوی دوربین رفته است.

«مزار شریف» با بازی حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، عمار تفتی و ابراهیم برزیده محصول حوزه هنری است و در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اکران می‌شود.
سایر عوامل فیلم از جمله علیرضا زرین‌دست؛ فیلمبردار، حسن زاهدی؛ صدابردار، مشکین مهرگان؛ مدیر هنری، سعید ملکان؛ چهره‌پرداز، مهدی دلخواسته؛ عکاس و مسعود فیروزه؛ مدیرتولید «مزار شریف» هستند.

captcha