هیئت‌مدیره‌ها به عنوان هیئت مؤسس اتحادیه قرآنی مدغم انتخاب شوند
کد خبر: 2736667
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
از مصوبات سومین جلسه مشترک دو اتحادیه قرآنی کشور؛

هیئت‌مدیره‌ها به عنوان هیئت مؤسس اتحادیه قرآنی مدغم انتخاب شوند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سومین جلسه مشترک اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور، روز گذشته، ۲۹ دی‌ماه با مصوبه انتخاب هیئت مدیره دو اتحادیه به عنوان هیئت مؤسس اتحادیه مدغم پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین جلسه مشترک دو اتحادیه‌ «تشکل‌های قرآن و عترت» و «مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» روز گذشته، 29 دی‌ماه با حضور اعضای هیئت مدیره دو اتحادیه برگزار شد.

این جلسه که به منظور بررسی و شرح فعالیت‌های انجام شده درباره ادغام هر دو اتحادیه قرآنی کشور برپا شد، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت: در آخرین مصوبه شورا بحث تشکیل یک هیئت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تصویب شد.

وی ادامه داد: این هیئت امر هدایت، نظارت و حمایت تمامی تشکل‌ها و مؤسساتی قرآنی را دارد تا تمامی مسائل مربوط به مؤسسات را پیگری کنند. همچنین بحث ادغام اتحادیه‌ها نیز به آن هیئت واگذار ‌شده است.

کمیته 9 نفری؛ هیئتی برای رسیدگی به امور مؤسسات

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی نیز با اشاره به کمیته 9 نفری مصوب شده از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان هیئت رسیدگی به امور مؤسسات، اضافه کرد: همه امور مؤسسات چون صدور مجوز، نظارت و سایر امور تشکل‌ها برعهده این کمیته است که از اولین وظایفش بحث تجمیع فرآیند ادغام دو اتحادیه و سایر مسائل مرتبط با این مصوبه است.

شرایط ادغام دو اتحادیه قرآنی مهیا شده است

وی با اشاره به هماهنگی و همدلی میان اعضای هیئت مدیره هر دو اتحادیه، تصریح کرد: شرایط کاملاً برای ادغام دواتحادیه فراهم است و هر دو اتحادیه عزم جدی برای ادغام دارند.

در ادامه سیدعلی محمد سرسرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به اینکه روند ادغام به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود، بیان کرد: هدف از اتحادیه مدغم همگرایی و هماهنگی در هر سطحی در ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس اساسنامه این اتحادیه مدغم در شورای توسعه تهیه شده است، بیان کرد: روند ادغام از سوی شورای توسعه تصویب شده اما اتحادیه مدغم نیازمند هیئت مؤسس است تا تمام اختیارات به هیئت مدیره واگذار شود.

اتحادیه مدغم براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی قطعی شده

همچنین حجت‌الاسلام احسان‌الله برزگرپیشه از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی گفت: بحث ادغام پنج سال است که مطرح است و جلسات بسیاری در این زمینه برگزار شده است و لازم است قدم‌های اجرایی و عملی و مؤثرتری نیز در این زمینه برداشته شود.

سپس محمدرضا داوودآبادی، نایب رئیس هیت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی تأکید کرد: بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی قطعی شده و دبیرخانه این اتحادیه نیز باید در اتحادیه مدغم مستقر باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام امیدیان از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی بیان کرد: بهتر است برای اعتمادسازی اعضای هیئت مدیره دو اتحادیه برای اتحادیه مدغم، کاندیدا نشوند و مشخص شود که دغدغه اصلی، ادغام اتحادیه‌ها است. اگر این موضوع عملیاتی شود، روند ادغام سریعتر صورت می‌پذیرد.

در پایان این جلسه و پس از اخذ رأی‌گیری تصویب شد تا هیئت مدیره دو اتحادیه به عنوان هیئت مؤسس اتحادیه مدغم انتخاب شوند تا فرآیند ادغام را به سرعت و با برنامه‌ریزی منظم پیگیری کنند.

همچنین نوشتن نامه مشترک از سوی مدیران عامل هر دو اتحادیه به شورای توسعه مبنی بر پیگیری بحث ادغام براساس مصوبات این شورا از دیگر مصوبات این جلسه بود.

captcha