خانه قرآن حاج مختار تمسکی افتتاح شد
کد خبر: 2739981
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

خانه قرآن حاج مختار تمسکی افتتاح شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جلسه تلاوت همراه با افتتاح خانه قرآن زنده‌یاد حاج‌مختار تمسکی از سوی مؤسسه مهد قرآن کریم آران و بیدگل برگزار شد.

حجت‌الله جلالی، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن آران و بیدگل اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: شب گذشته، جلسه قرائت قرآن کریم همراه با افتتاح خانه قرآن زنده یاد حاج مختار تمسکی از سوی مؤسسه مهد قرآن کریم آران و بیدگل اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم قاریان و حافظان، اساتید قرآن و پیشکسوتان قرآنی و خانواده مرحوم تمسکی حضور داشتند.

جلالی افزود: این مراسم با تلاوت دو قاری سیدمهدی خاتمی و حمید رضاغنی و اجرای برنامه حفظ توسط روح‌الله رعیت‌مقدم، حافظ قرآن آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم معینی‌نژاد، فرماندار شهر آران و بیدگل، نمکی، رئیس وزارت ارشاد شهر آران و بیدگل نیز حضور داشتند که در این مراسم سخنرانی از طرف مدیر مؤسسه مهد قرآن آران و بیدگل صورت گرفت که پیشنهادات و خواسته‌هایی از فرماندار این شهر صورت گرفت.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن آران و بیدگل اصفهان درباره موضوعات درخواست شده از فرماندار افزود: تجلیل از مقام اساتید و پیشکسوتان قرآن در برنامه‌ریزی‌ها وجود داشته باشد و پیشنهاد شد تا فرمانداری برخی از میادین و خیابان‌ها را به نام پیشکسوتان قرآنی نامگذاری کند.

وی ادامه داد: به فرماندار پیشنهاد شد که برنامه‌ریزی شود تا خانه‌های علمای دینی بزرگ، صرفا جنبه گردشگری نداشته باشند و به خانه‌های قرآن تبدیل شوند.

جلالی افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت، حمایت مسئولان از خانه‌های قرآن در کنار خیرین قرآنی، پررنگ‌تر شدن گردشگری قرآنی و توجه به جاذبه‌های قرآنی در شهر از دیگر درخواست‌ها از فرماندار بود.

وی تصریح کرد: فرماندار و اعضای خانواده تمسکی نیز در این مراسم درباره فرهنگ وقف به ایراد سخنرانی پرداختند.

captcha