گفتمان اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی در جهان معاصر بررسی شد
کد خبر: 2757723
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
در نشست ارمنستان؛

گفتمان اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی در جهان معاصر بررسی شد

شعب خارجی: نشست «گفتمان اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی در جهان معاصر» با محوریت هتک حرمت پیامبر(ص)، دوم بهمن‌ماه در مسجد جامع کبود شهر ایروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان و با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اژه‌ای، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور، رئیس و نمایندگان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا از 18 کشور، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و ایرانیان مقیم ارمنستان در سالن اجتماعات مسجد جامع کبود ایروان برگزارشد.

رحیم پورازغدی در این نشست درباره چگونگی شکل‌گیری بنیادگرایی و گروه‌های تروریستی همچون طالبان، داعش و دیگر گروه‌های ساخته دست غرب و آمریکا در دنیای معاصر، چالش‌های ایجاد شده برای جهان اسلام توسط غرب، وقایع اخیر کشور فرانسه و همچنین هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) توسط نشریه «شارلی ابدو» به سخنرانی پرداخت.

همچنین مراسم نماز جمعه روز گذشته، سوم بهمن‌ماه، به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شجعان در مسجد کبود برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شجعان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به وقایع اخیر فرانسه و هتک حرمت پیامبرعظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، درباره ارزش‌ها و مقدسات دینی و مذهبی مسلمانان سخنانی را عنوان و از قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان ارکان اصلی و مقدس دین مبین اسلام یاد کرد.

نمازگزاران پس از ادای فریضه سیاسی و عبادی، هتک حرمت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به مقام نورانی پیامبر گرامی اسلام‌(ص) را محکوم کردند.

captcha