ترجمه انگلیسی «دیدگاه‌های مقام معظم رهبری» در نیویورک منتشر شد
کد خبر: 2757762
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

ترجمه انگلیسی «دیدگاه‌های مقام معظم رهبری» در نیویورک منتشر شد

شعب خارجی: ترجمه انگلیسی کتاب «دیدگاه‌های مقام معظم رهبری» توسط ناشر آمریکایی و به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب توسط  ناشر آمریکایی(GLOBAL SCHOLARLY  (GSP به زبان انگلیسی و در 204 صفحه‌ در ژانویه 2015 در نیویورک منتشرشد.

این کتاب نخستین اثر انگلیسی معرفی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در آمریکاست که با ویراستاری «پرویز مروج»، استاد تمام دانشگاه «اولد وست بری» نیویورک منتشر شده است و در نوع خود اثری جامع در راستای معرفی و تبیین اندیشه و تفکر مقام معظم رهبری از لابلای نوشته‌ها، مقالات و سخنرانی‌های ایشان در طول سال‌های متعدد است.

کتاب «معرفی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری» دارای دو بخش است؛ در بخش اول دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در زمینه توحید، اخلاق و انسان، ماهیت هنر، زنان، اقبال، عدالت و حقوق بشر معرفی می‌‌شود؛ بخش دوم کتاب بیشتر معطوف به دیدگاه‌های جهانی مقام معظم رهبری است و به دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با امور بین‌الملل می‌پردازد.

این اثر با هدف معرفی و تبیین نظام فکری و نوع بینش و تفکر رهبر جمهوری اسلامی ایران برای مخاطبان و اصحاب علم و فرهنگ آمریکا طراحی و تدوین گردیده است.

ویرایش این کتاب با توجه به سلطه و انحصار رسانه‌ای در آمریکا و گستره ایران‌هراسی در رسانه‌های این کشور و نیاز به معرفی و تبیین صحیح نگاه تصمیم‌سازان  نظام جمهوری اسلامی به شیوه صحیح و از طریق منابع متقن، در دستور کار قرار گرفت.

این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، نوشته‌ها، تألیفات و مقالات مقام معظم رهبری در طول سه دهه گذشته است که برای نخستین‌بار در اختیار خوانندگان آمریکایی قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود؛ نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد  در سال 2013 اقدام به انتشار مقاله‌ای پیرامون فتوای مقام معظم رهبری در باب حرمت سلاح‌های کشتار جمعی در بازار نشر آمریکا کرد که این مقاله با استقبال گسترده اصحاب علم و فرهنگ و روزنامه‌نگاران آمریکایی مواجه شد، از این‌رو ضرورت پرداختن به معرفی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری بیشتر احساس شد که کتاب حاضر ثمره این تلاش علمی است.

captcha