به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز شنبه، 11 بهمنماه در دومین جلسه دستورالعمل شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی که در دفتر نماینده ولیفقه در آذربایجانغربی تشکیل شد اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب کندی آموزشهای قرآنی در مدارس میشوند توجه نکردن به فضا و محتوای آموزشی است زیرا اگر محتوای آموزشی به صورت صحیح برنامهریزی شده باشد آموزشهای لازم به صورت ماندگار در ذهن دانشآموزان نهادینه میشود.
وی ادامه داد: کافی نبودن پشیبانیهای مالی، عدم توجه به نیروی انسانی و انتخاب معلمین کارآمد نیز از عوامل دیگری است که حرکتهای قرآنی در مدارس را با شکست و کندی مواجه میسازد.
سیدمصطفوی گفت: ما همیشه در انجام فعالیتها نقطه هدف را دانشآموزان قلمداد میکنیم و از توجه به معلمین غافل میشویم در حالیکه معلمین در توسعه و عدم توسعه فعالیتهای قرآنی نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند.
وی به اجرای محافل انس با قرآن در مدارس اشاره کرد و اظهار کرد: قرائت، حفظ، نهجالبلاغه، اذان و مفاهیم از جمله طرحهای اجرایی اداره آموزش و پرورش آذربایجانغربی است.
در ادامه این جلسه حجتالاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانغربی به ارائه طرحهای کلی جلسه پرداخت و گفت: بهتر است با تشکیل کارگروههای پژوهشی و آموزشی قرآن ارگانای دولتی را درگیر فعالیتهای قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی بکنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: برگزاری اولین همایش بینالمللی«ترنم وحی»، جشنواره فیلمهای قرآنی که نزدیک به200فیلم قرآنی در آن پخش شد و آموزش عکاسان برای انتخاب سوژههای قرآنی از فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانغربی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی است.