تهدیدهای دشمن از سرگردانی و تقاضای مذاکره از عجز است
کد خبر: 2802845
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
مشاور عالی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

تهدیدهای دشمن از سرگردانی و تقاضای مذاکره از عجز است

کانون خبرنگاران نبأ/ فاطمه جلالی عزیزیان: حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: انقلاب اسلامی قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد؛ به همین سبب، از سرگردانی و حیرت، گاهی نعره مستانه سر داده، تهدید به جنگ می‌کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی تقاضای مذاکره و سازش می‌دهند.


به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) شهر کوهسار در سخنانی با اشاره به سالروز انقلاب تاریخی مردم مسلمان ایران بر علیه طاغوت بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، که مرهون رهبری‌های مدبرانه امام خمینی(ره)، حضور یکپارچه مردم متدین، و آموزه‌های پویای دین مقدس اسلام و مکتب تشیع بود، تأثیر فراوانی بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشت.





مشاور عالی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی آن چنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته‌اند تعادل خود را به‌دست آورند. به همین سبب، از روی سرگردانی و حیرت، گاهی نعره مستانه سر داده، تهدید به جنگ می‌کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی تقاضای مذاکره و سازش می‌کنند. باید سال‌ها، و شاید قرن‌ها بگذرد تا بتوان این حادثه عظیم تاریخی را به طور کامل تبیین و بازشناسی کرد.



حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به خروش ملت ایران بر علیه طاغوت و تشکیل جامعه اسلامی بیان کرد: برای فراهم ساختن زمینه تحقق چنین جامعه‌ای، هزاران پیامبر از جانب خداوند مبعوث شدند و در جهت ابلاغ رسالت تلاش‌های فراوانی کردند؛ ولی در ایجاد جامعه ایدئال چندان موفقیتی نداشتند؛ زیرا مردم در طول تاریخ از پیامبران خدا و اولیای الهی استقبال چندانی نکردند و  تنها نمونه ای که بر اساس آیات قرآن کریم می توان از آن یاد کرد، حکومت حضرت سلیمان علیه السلام است. با این وجود، بسیاری از ما، همانند ماهی در آب که از اهمیت آب غافل است، از وجود چنین نعمت بزرگی غافلیم.



این استاد حوزه علمیه در ادامه به بیان عظمت این انقلاب پرداخت و گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامه عمل به خود پوشاند و جامعه اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد. این دستاورد عظیم، حرکت چندین هزارساله انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند.



وی افزود: یکی از دستاوردهای این نظام این است که ارزش‌های والای اسلامی، روز به روز، از جایگاه رفیع‌تری در جامعه برخوردار می‌شوند، عدالت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد، از وجود تبعیض‌های ناروا کاسته می‌شود، شایسته سالاری بر امور جامعه اسلامی حکم فرما می‌شود، و روحیه ایثار و فداکاری ترویج می‌شود.



مشاور عالی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه سخنانش تصریح کرد: در سایه این دستاورد و رحمت الهی بود که در صحنه دفاع مقدس ما شاهد جان فشانی‌ها و ایثار از خود گذشتگی کسانی بودیم که از تمام زندگی مادی خود چشم‌پوشی کردند و قدم در راهی گذاشتند جز شهادت و جانبازی در راه خدا چیزی برای آنها نداشت و این امر ناشی از اثر تربیتی امام راحل در میان آنان است که این چنین شیفته شهادت شده‌اند و لذت‌های دنیا برای آن‌ها ارزشی ندارد؛ به سبب همین تفکرات و اندیشه‌ها بود که آنان ره صدساله را در یک شب پیمودند و خود را به درجه‌ای رساندند که اولیای الهی پس از سال‌ها ریاضت به آن دست می‌یابند.



حجت‌الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امام راحل با سعه صدر و مدیریت بی‌نظیر خود و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با رشادت و ایثارگری خود همه چیز را برای ما آماده کرده‌اند و عزت و افتخار بزرگی برای ما به جا گذاشته‌اند پس مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید نقش اساسی را در حفظ این دستاورد ایفا کنند، تا روز قیامت شرمنده امام و شهدا نشوند.



نویسنده تقسیر نفیس یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی را وحدت اقشار مختلف مردم دانست و اظهار کرد: وحدتی که در اوایل انقلاب در میان اقشار مختلف جامعه تحقق یافت، باعث شد تا اوضاع و احوالی کشور به‌وجود آید. مانند را باید در افسانه‌ها جست‌وجو کرد؛ زیرا تمامی اقشار کشورمان از تمامی قومیت‌های مختلف و مردم با تفکرات گوناگون بر علیه استکبار متحد شدند و امروز می‌بینیم که در مراسمات مختلف و انتخابات این مردم شرکت بی‌نظیری دارند؛ پس لازم است این احساس یگانگی و وحدت، که بین اقشار ملت در سایه انقلاب اسلامی به‌وجود آمده، حفظ شود.



وی در ادامه به گوشه‌ای از توانمندی‌های ملت ایران بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: به لطف الهی و به همت جوانان این مملکت و به خاطر اعتماد و ایمانی که مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان مسلمان کشورمان دارند؛ امروز کشور ما از نظر انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، هوافضا، تاسیسات نظامی و دریایی، ساخت موشک‌های دوربرد جهت امنیت منطقه و ... در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.



یادآور می‌شود، مراسم جشن سالروز ورود امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، مشاور عالی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور روز یکشنبه بعد از نماز عشاء در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) شهر کوهسار برگزار شد.

captcha