سی‌‎امین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 2848448
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
همزمان با دانشگاه‌های کشور؛

سی‌‎امین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

گروه فعالیتهای قرآنی: مرحله دانشگاهی سی‌‎امین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور ۴ و ۵ اسفند سال‌جاری، همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

سعید کبیر، دبیر کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مرحله دانشگاهی سی‌‎امین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور 4 و 5 اسفند سال‌ جاری، همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تبریز نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش کتبی این مسابقات روز چهارم اسفند در بخش‌های ترجمه و مفردات قرآنی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین، آشنائی با احادیث و ادعیه و  احکام برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش شفاهی نیز پنجم اسفند در بخش‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ، مداحی، اذان و دکلمه با حضور شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

کبیر دیگر بخش‌های این جشنواره را در بخش هنری مشتمل بر خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، معرق، طراحی پوستر قرآن و عترت، نماهنگ، فیلم کوتاه، پویانمایی و در بخش ادبی با زیرمجموعه شعر، داستان، نمایشنامه‌نویسی،  فیلمنامه نویسی و دربخش فناوری با قسم نرم‌‎افزار، وبلاگ‌نویسی و در بخش پ‍‍‍ژوهشی با زیرشاخه مقاله، نقد و بررسی کتاب، تلخیص کتاب عنوان کرد.

دبیر کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه تبریز با بیان اینکه زمان ثبت‌نام از 21 دی تا سوم اسفند ادامه دارد، خاطرنشان کرد: رتبه‌های برتر هر رشته ضمن دریافت لوح تقدیر و جوایز نقدی به مراحل منطقه‌ای و کشوری راه‌یافته و با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند.

captcha