چاپ سالانه یک میلیون نسخه قرآن در مؤسسه «یایاسان رستو» مالزی
کد خبر: 2882493
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

چاپ سالانه یک میلیون نسخه قرآن در مؤسسه «یایاسان رستو» مالزی

شعب خارجی: مدیر مؤسسه کتابت و نشر قرآن کریم مالزی(یایاسان رستو) از چاپ یک میلیون نسخه قرآن برای مالزی و دیگر کشورها در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قهرمان سلیمانی، معاون آموزشی و پژوهشی و حسین دیوسالار، مدیرکل ایرانیان خارج از کشور این سازمان و علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، ضمن بازدید از مؤسسه کتابت و نشر قرآن کریم مالزی (یایاسان رستو) در شهر شاه‌عالم مالزی، با داتوک عبدالطیف میراسا، مدیر این مجموعه گفت‌وگو کردند.
در این دیدار داتوک عبدالطیف میراسا، مدیر مؤسسه یایاسان رستو، مؤسسه تحت مدیری‌اش را مؤسسه‌ای غیرانتفاعی معرفی و بیان کرد که در این مؤسسه، سالانه نزدیک یک میلیون نسخه قرآن کریم برای مالزی و کشورهای مختلف چاپ و منتشر می‌شود.
عبداللطیف میراسا، ایرانیان را پیشرو عرصه هنر قرآنی و اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوانند با همکاری ایرانیان در نشر قرآن از تجربیات غنی کشورمان در نشر فرهنگ قرآنی بهره ببرند.
وی با بیان این‌که برای توسعه فعالیت‌های مرکز خود و خرید ادوات چاپ به کشور‌های ژاپن و آلمان سفر کرده است، عدم وجود پیشرفت‌های تکنولوژی در جهان اسلام در حوزه‌های مختلف به خصوص در صنایع مرتبط با چاپ قرآن را بسیار ناراحت کننده دانست.
مدیر مؤسسه یایاسان رستو، همچنین گفت: این که ما در جهان اسلام بیش‌تر استفاده‌کننده هستیم تا تولیدکننده، مایه شرمساری است. امیدوارم بتوانیم با رشد تکنولوژی در جهان اسلام، بی‌نیاز از خرید ادوات از کشورهای خارج از جهان اسلام شویم.
وی همچنین اشتراک دانش را وظیفه بشری دانست و بیان کرد: وظیفه هر کس است که دانش خود را در اختیار دیگران قرار داده و به اشتراک بگذارد تا بشریت از منافع آن به صورت مساوی بهره‌مند شود؛ هماگونه که پیامبر اکرم(ص) زکات دانش را نشر آن دانسته است.
راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی قرآن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار در سخنانی قرآن را پیونددهنده همه مسلمین دانست و گفت: فعالان عرصه قرآنی همانند مؤسسه یایاسان رستو، همین نقش را در تحکیم روابط بین مسلمین دارند.
وی افزود: در ایران توجه به قرآن به صورت کامل اتفاق افتاده است. مراکز کتابت و نشر و چاپ قرآن، مراکز ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف و نمایشگاه بزرگ قرآن کریم، از فعالیت‌های گسترده در حوزه قرآن کریم در ایران است. نمایشگاه قرآن در ابتدای تأسیس آن، بیش‌تر یک مرکز فروشگاهی بود؛ اما هم‌اکنون این نمایشگاه که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، یک مرکز بزرگ تحقیقاتی و حلقه وصلی بین مسلمین جهان است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه افزود: ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قصد داریم که یک مرکز جهانی قرآنی تأسیس کنیم و امیدواریم که این مرکز بتواند ارتباط مثمر ثمری با مرکز پایایسان رستو مالزی، داشته باشد.
سلیمانی تأکید کرد: پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی روشنفکران ایرانی معتقد بودند که برای تأثیرگزاری بیش‌تر و بیان اندیشه‌های خود، باید ابتدا به تکنولوژی دست یابیم و به همین دلیل در تلاش برای توسعه تکنولوژی بودند.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، همچنین با بیان شرایط حاکم در جهان اسلام و ضرورت پیوند بین فرق و مذاهب مختلف اسلامی بیان کرد: ما در وهله اول مسلمان هستیم و قرن‌ها با یکدیگر زندگی کرده‌ایم و ضرورت دارد در کنار هم نسبت به رفع شبهات و تقویت اشتراکات یکدیگر بکوشیم، قرآن نمونه بارز پیونددهنده مسلمین است.
سلیمانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به زودی میزبان مجموعه‌ای از هنرمندان و فعالان قرآنی مؤسسه یایاسان رستو در ایران باشد.

captcha