به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، براساس مصوبه کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی، قرار است شرکتهای بازیسازی برای دریافت حمایتهای نقدی و غیر نقدی رتبهبندی شوند.
برای اجرای طرح یاد شده، بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان متولی ردهبندی شرکتها در نظر گرفته شده است.
مسئولان و کارشناسان بنیاد برای رسیدن به فرآیند، سازوکار و برنامه مناسب در حدود چهار ماه وقت صرف کرده و به عنوان خروجی، سیستمی را برای امتیازدهی و رتبهبندی شرکتهای بازیساز طراحی کردهاند.
شاخصهای رتبهبندی شرکتها یا گروههای بازیسازی شامل شاخصهای عمومی شرکت یا گروه، تولیدات و محصولات شرکت یا گروه و نیروی انسانی موجود شرکت یا گروه است.
هر یک از این شاخصها دارای معیارهایی هستند که امتیاز را مشخص خواهند کرد. به عنوان مثال؛ نیروی انسانی فعال در شرکتهای بازیسازی بر اساس سطح علمی و تخصص، مدارک تحصیلی و فعالیت در حوزههای علمی و صنعتی مورد بررسی خواهند گرفت.
همچنین پروژهها و محصولات تولید شده در شرکتها نیز بر اساس کیفیت محصولات تولیدی مورد ارزیابی قرار میگیرند. البته امتیاز محصولات تولیدی شرکتها و سطح کیفی و کمی آنها بر روی امتیاز شرکتها تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.
هدف از اجرای این طرح، هدفمند کردن حمایتهای صورت گرفته است؛ شرکتهایی که دارای عقبه جدیتر و کیفیتری در حوزه بازیسازی باشند، مشمول حمایتهای بیشتری خواهند شد.
علاقهمندان میتوانند برای ثبت اطلاعات به نشانی iranrate.ir مراجعه کنند.
در حوزه حمایت نقدی، بنیاد برای حمایت از بازیسازان اقدام به ارایه وام با بهره کم بانکی میکند. در این زمینه حجم وامی که شرکتهای بازیسازی دریافت میکنند با رتبهای که در سایت ردهبندی بازیسازان دریافت خواهند کرد ارتباط مستقیم دارد. در زمینه حمایتهای غیر نقدی، حمایتها میتواند، سرویسها و سیستمهای حمایتی تبلیغاتی باشد که در این مورد سه بسته تبیلغاتی طلایی، نقره ای و برنزی در نظر گرفته شده است که شرکتها نیز میتوانند بر اساس رتبه خود از این بستههای تبلیغاتی بهرهمند شود.
شرکتهای بازیساز از 3 اسفند تا 29 فروردین ماه سال 1394 فرصت دارند تا برای تکمیل فرم به سامانه ردهبندی شرکتهای بازیساز مراجعه کنند و همزمان کار ردهبندی شرکتها نیز آغاز خواهد شد.
پس از رتبهبندی، شرکتها میتوانند طرحهای خود را برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده به بنیاد ملی بازیهای رایانهای ارائه دهند.