وقتی حامی تروریسم خواستار مقابله با تروریست‌ها می‌شود!
کد خبر: 2885825
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
حاشیه‌هایی از همایش سعودی‌ها در مکه/

وقتی حامی تروریسم خواستار مقابله با تروریست‌ها می‌شود!

گروه بین‌الملل: پادشاه عربستان، که کشورش بیشترین حمایت را از جریان‌های تکفیری و تروریستی منطقه داشته، در پیامی تشکیل شبکه اسلامی با هدف جلوگیری از اقدامات تروریست‌ها برای خدشه‌دارکردن چهره اسلام و مسلمانان را خواستار شد!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، در حالی که جهان در آتش تکفیر برخاسته از تفکرات وهابی صادره از عربستان سعودی می‌سوزد، همایش بین‌المللی «اسلام و مبارزه با تروریسم» دیروز با حضور شماری از شخصیت‌های جهان اسلام از جمله شیخ الازهر در مکه مکرمه آغاز شد.
سلمان بن‌عبدالعزیز، در پیامی که دیروز، سوم اسفندماه، به این همایش فرستاد، خواستار تشکیل شبکه اسلامی جهت جلوگیری از اقدامات تروریست‌ها در خدشه‌دار کردن چهره اسلام و مسلمانان شد.
پادشاه عربستان در این پیام که «خالد الفیصل بن عبدالعزیز»، امیر منطقه مکه مکرمه آن را قرائت کرد، مدعی شد که عربستان سعودی از هیچ تلاشی در مبارزه با تروریسم کوتاهی نخواهد کرد.
سلمان بن عبدالعزیز در این پیام اعلام کرد: امروز تروریست‌های گمراه و منحرف، فرصت را برای افراد سودجو و مغرض که منتظر کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به اسلام هستند مهیا کرده‌اند.
وی افزود: تروریست‌ها با به آتش کشیدن منازل مسلمانان، به اسارت بردن زنان و کودکان و به قتل رساندن آنان به صورت‌های فجیع مانند سوزاندن و سربریدن، تصویر نادرستی از اسلام در ذهن غیر‌مسلمانان ایجاد کرده‌اند.
پادشاه عربستان همچنین، از تمامی پژوهشگران و دانشگاهیان خواست که با ارائه پژوهش‌هایی قوی و مستدل در زمینه پدیده تروریسم، اهداف این گروه‌های تروریستی، ابزار و نقشه‌های آنها را تحلیل کنند.
پادشاه جدید آل سعود ادامه داد: تروریسم آفتی است که به جان ملت‌های عربی فقیر افتاده است تا از پیشرفت اهداف این ملت‌ها جلوگیری کند. امروز باید همه افراد و سازمان‌ها، تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم و به دام انداختن تروریست‌ها ادامه دهند و دوچندان سازند.
مفتی اعظم عربستان: تروریسم شر است و باید آن را خشکاند
سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان بود که پس از تشکر از اعضای انجمن جهانی اسلام برای انتخاب موضوع مبارزه با تروریسم، گفت: امت اسلامی هم اکنون بیشترین نیاز را به تعالیم اسلام و اخلاق فاضله اسلامی دارد.
وی ادامه داد: تروریسم، معضلی جدی است که تنها منحصر به یک جامعه نیست بلکه اینک دولت‌های اسلامی و غیر اسلامی زیادی را شامل شده است. بنابراین باید آن را ریشه‌کن نمود و منابعش را خشکاند؛ زیرا شر و بلیه است.
مفتی اعظم عربستان درباره تروریست‌های انتحاری هم گفت: دین اسلام خودکشی را نیز بر انسان مسلمان حرام کرده و قتل نفس را از بزرگترین گناهان برشمرده است. همانطور که پیامبر(ص) عاقبت و آثار سوء خودکشی را بیان فرمود.
عبدالعزیز آل الشیخ مبارزه با تروریسم را وظیفه همه دانست و تأکید کرد: لازم است که از دروغ‌ها و نیرنگ‌های تروریست‌ها پرده برداشته شود زیرا بسیاری از مردم تحت تأثیر روش‌ها و سخنان حیله‌گرانه آنان قرار گرفته‌اند. مردم فریب خورده تصور می‌کنند که آنها مسلمان‌اند و حرف اسلام را بیان می کنند اما واقعیت آن است که آنان از اسلام بری هستند و اسلام نیز از آنان بیزار است.
از جمله حاشیه‌های همایش این که برخی سخنرانان، آن را به محفل مدح پادشاه سعودی تبدیل کردند؛ تا جایی که حتی قصیده‌ای نیز در مدح خاندان آل سعود و نیز مفتی عربستان قرائت شد!

captcha