ممنوعیت کمک مالی خارجی به مساجد اتریش
کد خبر: 2909744
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

ممنوعیت کمک مالی خارجی به مساجد اتریش

شعب خارجی: مقامات اتریش قانونی را تصویب کردند که طبق آن مساجد و امامان جماعت آنها حق دریافت کمک‌های مالی خارجی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از صدای روسیه مقامات اتریش قانونی را تصویب کردند که طبق آن مساجد و امامان جماعت آنها حق دریافت کمک های مالی خارجی را ندارند. علاوه بر این، در قانون جدید از مسلمانان تقاضا می‌شود از ترجمه استاندارد قرآن به زبان آلمانی استفاده کنند.

قانون مصوبه مسلمانان را موظف می‌کند، برخورد مثبت خود به جامع و دولت اتریش را نشان دهند اما ضمنا اعیاد اسلامی را به رسمیت شناخته و بر اساس آن مؤسسات آموزشی دولتی ویژه‌ای برای تربیت امامان جماعت مساجد ایجاد می‌شود.

سباستیان کورتس، وزیر همگرایی اتریش گفت: طرح قانونی جدید در راستای ایجاد «روایت اتریشی اسلام» قرار دارد و هدف آن پایان‌دادن به تاثیرگذاری خارجی بر جامعه مسلمانان این کشور است.

اکثریت مسلمانان اتریش از قانون جدید استقبال کرده‌اند اما این قانون مخالفانی نیز دارد که بیشتر آنها عضو سازمان‌های در رابطه با ترکیه و عربستان هستند. آنها می‌گویند ممنوعیت دریافت کمک مالی خارجی فقط برای مسلمانان تبعیض‌آمیز است، چون مسیحیان و یهودیان با چنین محدودیتی روبرو نیستند.

captcha