اعزام ۲۰۰ دانش‌آموز ساوجی به مناطق عملیاتی جنوب
کد خبر: 2910901
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

اعزام ۲۰۰ دانش‌آموز ساوجی به مناطق عملیاتی جنوب

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه ساوه از اعزام ۲۰۰ دانش‌آموز پسر ساوجی به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

سرهنگ مجید احمدجعفری، فرمانده سپاه ناحیه ساوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از اعزام 200  دانش‌آموز این استان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان از مقطع متوسطه با هدف آشنایی با فرهنگ دوران دفاع مقدس و گذراندن واحد عملی درس دفاعی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان به‌مدت سه روز با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور در برنامه‌های زیارتی، یادمان‌های دفاع مقدس و بیان خاطرات آن دوران از زبان رزمندگان و جانبازان شرکت می‌کنند.

احمدجعفری اظهار کرد: اردوی راهیان نور حرکت فرهنگی با ارزش و معنوی است و دانش‌آموزان باید بدانند اگر امروز با امنیت کامل در ایران اسلامی زندگی و تحصیل می‌کنند به برکت جانفشانی شهدای عزیز است و با درک این مهم می‌توانند بیشتر با شهدا انس بگیرند.

سرهنگ جعفری بیان کرد: بی‌شک اردوی فرهنگی راهیان نور نقش موثری در زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس دارد.

وی با تأکید بر اینکه فداکاری‌های رزمندگان در سال دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، گفت: وظیفه همه ماست که به نحو شایسته، رشادت‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس را پاس داشته و آنها را به نسل جوان و آینده منتقل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در پایان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 1500 دانش‌آموز پسرو دختر مقطع متوسطه ساوه به این سفر معنوی اعزام شدند.

captcha