کد خبر: 2917842
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خوزستان پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور خوزستان با حضور ۳۲ شرکت‌کننده امروز، ۱۱ اسفند پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،‌ دقایقی پیش مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور استان خوزستان پایان یافت.

در این جشنواره 20 شرکت‌کننده در رشته قرائت، مدیحه‌سرایی 6 نفر و اذان 6 نفر حضور داشتند.

ناجی حیدری، احمدرضا درخشان، حمید چنانی و منصور کریمی داوری این مسابقات قرآنی را در مرحله استانی را برعهده داشته و منصور کریمی در این جشنواره به توضیحاتی پیرامون چگونگی اختصاص نمرات به بخش‌های مختلف این رشته پرداخت.

در ادامه نیز ناجی حیدری بر ضرورت حضور افراد در جلسات آموزشی و عدم اکتفا به حضور صرف در مسابقات تاکید کرد.

بخش شفاهی براساس آیین‌نامه شامل شته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ کل، مدیحه‌سرایی و اذان است.

مسابقه رشته‌های اذان، قائت و ترتیل پش از نماز ظهر و مداحی پس از آن برگزار شد.

براساس قوانین آئین‌نامه آزمون شرکت‌کنندگان رشته مداحی ضبط تصویری شده و به دبیرخانه جشنواره واقع در دانشگاه پیام نور مازندران ارسال می‌شود تا پس از داوری و بررسی برگزیدگان مشخص شوند.  

همچنین مقرر شده نفرات اول در هررشته به مرحله کشوری راه یابند.

captcha