جامعه بین‌الملل برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند
کد خبر: 3045203
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

جامعه بین‌الملل برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند

شعب خارجی: محسن پاک‌آیین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در یمن و کشته‌شدن افراد غیرنظامی از جامعه بین‌الملل و کشورهای صلح‌دوست جهان به خصوص کشورهای منطقه خواست برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز، وی روز گذشته، ششم فروردین، در گفت‌وگو با خبرنگاران در باکو گفت: عملیات نظامی علیه یک کشور مستقل، ناقض حاکمیت این کشور و موازین بین‌المللی است و نتیجه‌ای جز کشتار افراد بی‌گناه، ویرانی و آوارگی ندارد.
 
سفیر کشورمان سکوت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قبال تجاوز به کشورهای مستقل از جمله سوریه را موجب تعمیق بحران در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که اشتباه جامعه بین‌الملل در مورد یمن تکرار نگردد.

وی با تأکید بر این که ایران تحولات یمن را با دقت پیگیری می‌کند، افزود: مناقشه داخلی یمن باید به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو و بدون دخالت کشورهای دیگر حل و فصل شود.
 
سفیر ایران در باکو گفت: ایران به عنوان یک کشور صلح‌دوست، مساعی جمیله خود برای مهار بحران در یمن و جلوگیری از نقض مقررات بین‌المللی را به کار خواهد گرفت.
 
پاک آیین گفت: ایران از ابتدای بحران یمن خواستار گفت‌وگوی میان گروه‌های یمنی بوده‌ و معتقد است دخالت نظامی کشورهای ثالث در یمن موجب تعمیق بحران و تقویت تروریسم و افراط‌گرایی خواهد شد.

captcha