نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآنی «تیجان النور» در قطر معرفی شدند
کد خبر: 3084043
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآنی «تیجان النور» در قطر معرفی شدند

گروه بین‌الملل: نفرات برتر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن «تیجان النور» قطر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الجزیره نت»، در این دوره از مسابقات بین‌الملی قرآنی «تیجان النور» که ویژه کودکان و نوجوانان تا سن 13 سال برگزار می‌شود، 1371 شرکت‌کننده از 51 کشور جهان حضور داشتند.
در چهارمین دوره این مسابقات، ادریس نواز، از آمریکا مقام نخست را به خود اختصاص داد و لقب «تاج النور» به وی تعلق گرفت و مبلغ 100 هزار ریال قطری ( 27 هزار دلار آمریکایی) جایزه به وی اهدا شد.
نفر دوم این مسابقات، کودک خردسال یمنی، ریمان صادق بود که 75 هزار ریال قطری (20 هزار دلار آمریکایی) به عنوان جایزه به وی اهدا شد. و مقام سوم این مسابقات به عبدالرحمن وراش، کودک خردسال مراکشی اختصاص یافت که 50 هزار ریال قطری (14 هزار دلار آمریکایی) به وی تعلق گرفت.
سعد بن صالح الهدیفی، مدیر شبکه ماهواره‌ای الجزیره کودکان تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآنی «تیجان النور»، از مهم‌ترین مسابقات قرآن کریم در کشورهای عربی و جهان اسلام است، زیرا این مسابقات فرصت مهمی برای کودکان و نوجوانان برای فراگیری قرائت قرآن کریم و قواعد تجوید و احکام آن فراهم می‌کند.
«شیخ احمد المعصراوی»، شیخ القراء سابق مصر و رئیس کمیته داوران مسابقات «تیجان النور» قطر در این باره گفت: رقابتی میان کودکان خردسال برای دستیابی به لقب «الحافظ الصغیر» برگزار شد که رملا جبریل از فنلاند رتبه نخست را کسب کرد و «عبد الرازق الشهاوی» از مصر و «نصیب إسماعیل حویشات» از تونس رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرد.
چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن «تیجان النور» از مردادماه سال 93 آغاز شد و در آن فایل‌‌های تصویری تلاوت کودکان از بیش از 50 کشور از سراسر جهان گردآوری شد که در پایان 37 متسابق پسر و 14 متسابق دختر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

captcha