تلاش مسلمانان هنگ‌کنگ برای مقابله با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3097983
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

تلاش مسلمانان هنگ‌کنگ برای مقابله با اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل: رهبران مسلمان هنگ‌کنگ در مقابله با افزایش شدید اسلام‌هراسی در این منطقه از چین، اقدام به انتشار نامه‌ای سرگشاده موسوم به نامه صلح کردند که در آن آموزه‌های حقیقی اسلام به مردم معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «China Morning Post»، این نامه در تلاش برای از بین بردن تصورات نادرست و نسبت‌های دروغین در مورد اسلام و مسلمانان منتشر شده است.

در این نامه که مورد حمایت 21 گروه اسلامی بوده و به زبان‌های انگلیسی و چینی منتشر شده، آمده است: مسلمانان هنگ‌کنگ همواره در کنار غیرمسلمانان بوده‌اند و چیزی جز تداوم همزیستی مسالمت‌آمیز نمی‌خواهند.

نویسندگان نامه تأکید کرده‌اند: ما از مردم می‌خواهیم که در مورد یک دین بزرگ بر اساس رفتارهای یک اقلیت خاص قضاوت نکنند. 

این نامه در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر قصد داعش برای جذب مسلمانان هنگ‌کنگ منتشر شد.

این گزارش‌ها منجر به افزایش احساسات ضداسلامی و حملات علیه مسلمانان به ویژه بانوان مسلمان شده است.

در نامه صلح، رهبران مسلمانان هنگ‌کنگ تلاش کرده‌اند تا چشم‌اندازی در مورد عقاید اسلامی در اختیار جامعه قرار دهند.

عادل مالک، مدرس زبان انگلیسی و یکی از مدیران گروه آموزشی «کشف اسلام» در هنگ‌کنگ می‌گوید: تبعیض در همه جوامع وجود دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم که هنگ‌کنگ از آن مستثنی است.

وی با اشاره به گزارش‌های اخیر در مورد داعش و افزایش اسلام‌هراسی در جامعه هنگ‌کنگ گفت: ما احساس می‌کنیم که این مطالب تأثیر منفی بر مردم داشته است.

مالک که در هنگ‌کنگ متولد و بزرگ شده است، می‌گوید: این نامه صلح برای ایجاد پل‌های ارتباطی میان همه اقشار جامعه منتشر شده است.

آمارها نشان می‌دهد که حدود 250 هزار مسلمان در هنگ‌کنگ زندگی می‌کنند.

captcha