نخستین موزه زن و دفاع مقدس کشور در خوزستان افتتاح شد
کد خبر: 3123506
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

نخستین موزه زن و دفاع مقدس کشور در خوزستان افتتاح شد

گروه اجتماعی: موزه زن و دفاع مقدس امروز، ۲۲ فروردین با حضور مادر شهیدان طیبی و برخی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، الهه موالی​زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در مراسم افتتاح موزه زن و دفاع مقدس که امروز شنبه، 22 فروردین در مجموعه بهشت هویزه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس نقش و رسالتی که زنان ما به خصوص زنان خوزستانی در جبهه​ها و خطوط مقدم جنگ و همچنین در پشت جبهه داشتند، این مکان تحت عنوان موزه زن و دفاع مقدس با همت و همکاری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اولین موزه زن و دفاع مقدس در کشور است که پس از جستجو و بررسی​های انجام شده شاید بتوان ادعا کرد که اولین موزه زن و جنگ در دنیا نیز هست، گفت: در موزه زن و دفاع مقدس خوزستان هر آنچه که در زمان جنگ در پشتیبانی جبهه​ها اتفاق افتاد، به طور عینی به تصویر کشیده می​شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: در واقع این مکان منبعی از خیر و برکت حضور زنان و مادران توانمند ایرانی است که پشت جبهه​های جنگ فداکارانه برای آماده​سازی امکانات مورد نیاز رزمندگان تلاش می​کردند.

یادآوری می شود که اولین موزه زن و دفاع مقدس در خوزستان چایخانه‌ای قدیمی است که در زمان جنگ تحمیلی زنان در این مکان، اقدامات پشتیبانی جبهه‌های جنگ را انجام می‌دادند.

captcha