پرداخت مطالبات ۵۳۰ میلیاردی سال ۹۱
کد خبر: 3184417
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
میرمرادی عنوان کرد:

پرداخت مطالبات ۵۳۰ میلیاردی سال ۹۱

گروه جهاد و حماسه: معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت مطالبات ۵۳۰ میلیارد تومانی سال ۹۱ طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست گفت‌وگوی هفته پاسخگویی مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران به سؤالات جامعه ایثارگری و رسانه‌ها صبح امروز، اول اردیبهشت در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.
در نشست این هفته که سیدمنصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشت، در رابطه با زمان پرداخت معوقات سال 91 گفت: این موضوع امسال در دستور کار قرار دارد که بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا مطالبات سال 91 پرداخت شود؛ چرا که لازمه پرداخت مطالبات حسابرسی تائید آن از سوی بازرسی کل کشور است. از سوی دیگر باید در بودجه سال جاری نیز در نظر گرفته شود که این میزان در سال 91، 530 میلیارد تومان است که مطالبات قابل توجهی را شامل می‌شود.
وی با اشاره به بودجه سال 94 افزود: بودجه امسال 8 هزار و 260 میلیارد تومان است که امیدواریم آنچه در سال 93 به تصویب رسید، امسال تحقق یابد.
میرمرادی با اشاره به بودجه تخصیص یافته به مطالبات سال 91 تصریح کرد: 156 میلیارد تومان بودجه برای مطالبات سال 91 اختصاص یافته که در مقایسه با میزان مطالبات مبلغ کمی است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره قطع حقوق برخی از خانواده‌های شهدا بیان کرد: نه بنیاد شهید و نه هیچ کس دیگری حق ندارد حقوق خانواده‌های شهدا و ایثارگران را قطع کند، مگر اینکه محقّ نباشند؛ هر چند ما قطع حقوق نداریم، اما جا به جایی داریم.
میرمرادی با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان بنیاد شهید گفت: این موضوع تابع بودجه است و با تدابیری که انجام شده، نسبت به سایر دستگاه‌ها وضعیت مطلوبی را در بنیاد شهید شاهد هستیم و بخش وسیعی از آن پرداخت شده است. امسال سعی می‌کنیم باقی پرداخت‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد مستمری‌بگیران غیرشاغل عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 26 هزار و 259 نفر مستمری‌بگیر غیرشاغل از جانبازان و آزادگان داریم که مبلغ این مستمری نیز 750 هزار تومان است.
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید در پایان گفت: اعطای وام مسکن به جامعه هدف در سال 94 از سوی ما قابل اجراست و با معرفی بنیاد شهید، وام مسکن تعلق می‌گیرد که این میزان به ساکنان شهرهای بیش از یک میلیون نفر، 83 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 70 میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها 57 میلیون و 500 هزار تومان و روستاها 32 میلیون تومان است.

captcha