تربیت ۵۰ حافظ قرآن و ۵۰۰ حافظ نهج‌البلاغه در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 3186664
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
حجت‌الاسلام حسن‌زاده خبر داد:

تربیت ۵۰ حافظ قرآن و ۵۰۰ حافظ نهج‌البلاغه در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ/ الهه دهقانی: مدیر عامل مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان گفت: این مؤسسه با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، تاکنون بیش از ۵۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۵۰۰ حافظ جزءهای قرآن را تربیت کرده‌ است.

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، گفت: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان نخستین مؤسسه‌ای است که در کشور حفظ یک‌ساله هر دو کتاب قرآن و نهج‌البلاغه را به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌کند.

وی در مورد جزئیات این دوره‌ها گفت: بعد از ثبت‌نام رسمی، مصاحبه و گزینش، کار ثبت‌نام از علاقه‌مندان انجام و بعد از پذیرش واجدین شرایط، دوره آزمایشی به مدت یک‌ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: داوطلبان در دوره آزمایشی باید اجزای تعیین شده را به صورت روزانه حفظ و در پایان دوره آزمایشی از داوطلبان آزمون کتبی و شفاهی گرفته خواهد شد و افرادی که حد‌ نصاب نمره را کسب کنند باتوجه به عملکردی که خواهند داشت طی مدت اجرای طرح آزمایشی، مجوز حضور در دوره یکساله حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه را دریافت خواهند‌ کرد.

به‌ گفته وی، تمامی مراحل اعلام‌شده دوره‌های حفظ قرآن و یا نهج‌البلاغه به صورت مجزا از یکدیگر برای خواهران و برادران شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که طرح تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن از سوی این مؤسسه، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون‌نفر حافظ قرآن کریم، برگزار می‌شود یادآور شد: مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان با بیش از 10 سال سابقه فعالیت، تا‌کنون بیش از 50 حافظ کل قرآن کریم و بیش از 500 حافظ قسمت‌هایی از این کتاب شریف را تربیت کرده‌ است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، اعطای مدرک معتبر، تجلیل و کمک‌هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت در آزمون کارشناسی‌ ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم از مزایای این طرح در سال تحفیظی 95-94 است.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان، اعطای گواهی‌نامه پایان دوره، تجلیل از نفرات برتر و استعدادهای درخشان دوره و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره را از دیگر مزایای طرح حفظ یک‌‌ساله نهج‌البلاغه اعلام‌ کرد.

وی تلفیق قرآن و عترت، علاقه‌مندان آشنایی به معارف قرآن و اهل‌ بیت(ع) را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه در کشور اعلام‌ کرد و گفت: علاقه‌مندان شرکت در این طرح در سراسر کشور می‌توانند از اول اردیبهشت سال جاری به مدت یک‌ماه در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه روزانه طرح حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه گفت: قرآن‌آموزان و رهپویان علوی روزانه 6 ساعت آموزش شامل تحویل صفحات جدید، مرور 14 درس قبل از صفحات جدید و دوره اجزای گذشته همراه با ترجمه و تفسیر دارند و بعد از ظهرها استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه را در دستور کار آموزش قرار دادند. ضمن این که طی هفته در کلاس‌های اخلاق، امام‌شناسی و فصاحت یا صوت و لحن نیز همراه با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اردویی را در دستور کار خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده همچنین تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه نهج‌البلاغه از مهم‌ترین اهداف از برگزاری حفظ یک ساله نهج‌البلاغه اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز بیشتر از همیشه، ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است؛ با استقبال حافظان قرآن و علاقه‌مندان به معارف اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امیرمؤمنان از سراسر کشور، مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان، نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله نهج‌البلاغه کشور را در شهر کاشان از تیرماه سال 92 راه‌اندازی کرد.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان گفت: خواهران می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 55446323 و 55464445 با پیش‌شماره 031 و09335599983 و برادران با شماره تلفن 55472801 با پیش‌شماره 031 و 09379744287 تماس بگیرند.

شایان ذکر است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 82 آغاز و تاکنون موفق به تربیت نزدیک به 40 حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین‌بار در جهان تشیع و کسب بیش از 50 مقام برتر کشوردر مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده‌ است.

شعار «کاشان شهر نهج‌البلاغه» و انتخاب این مؤسسه به‌عنوان «مؤسسه برگزیده و برتر کشور» در حوزه آموزش نهج‌البلاغه در دومین آیین تکریم از خادمان نهج‌البلاغه گواه بر این ادعا است. این مؤسسه همچنین در سال 93 به‌عنوان مؤسسه برتر قرآنی کشور معرفی شد و تا کنون تربیت بیش از 750 حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج‌البلاغه، تحت پوشش قرار‌دادن بیش از سه هزار عضو قرآنی و اجرای‌سازی بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج‌البلاغه را در کارنامه خود دارد.

captcha