رقابت احزاب انگلیس برای جلب آرای مسلمانان در آستانه انتخابات
کد خبر: 3262956
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

رقابت احزاب انگلیس برای جلب آرای مسلمانان در آستانه انتخابات

گروه بین‌الملل: رهبران احزاب سیاسی انگلیس مطلع از اهمیت رأی اقلیت مسلمان در انتخابات سراسری این کشور که فردا، ۱۷ اردیبهشت، برگزار می‌شود، برای جلب نظر مسلمانان تلاش‌های زیادی کرده‌اند.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، وعده‌های انتخاباتی این احزاب به جامعه مسلمانان، از سوی گروه مدافع حقوق مسلمانان بریتانیا موسوم به گروه «تعهد و توسعه اسلامی» سازماندهی و منتشر شده تا به مسلمانان دیدگاه بهتری برای تصمیم‌گیری دهد.

در بروشور منتشر شده ثبت دقیق جرائم اسلام‌هراسی، اقدام دولتی برای مقابله با اسلام‌هراسی از مدارس تا شبکه‌های اجتماعی، اجرای عدالت و برابری، حمایت از حقوق دینی از جمله ارائه خدمات حلال، آموزش برابری در مدارس و کاهش تبعیض شغلی و افزایش استخدام اقلیت مسلمان از جمله وعده‌های حزب کارگر انگلیس عنوان شده است.

حزب محافظه‌کارها، دیگر حزب بزرگ انگلیس نیز وعده داد که قوانین ناشی از نفرت دینی را بازبینی کند و از خدمات حلال حمایت کند.

لیبرال دمکرات‌ها نیز وعده‌ داده‌اند که با رهبران جامعه مسلمانان برای جلوگیری از جرائم اسلام‌هراسانه همکاری نزدیک خواهند کرد، تبعیض در نظام عدالت قضایی را به چالش خواهند کشید، تبعیض‌های دینی در خدمات عمومی را رفع خواهند کرد، اطمینان حاصل خواهند کرد که تلاش‌های مقابله با تروریسم شهروندان مسلمان را هدف قرار ندهد.

این وعده‌ها که به گونه‌ای اعترافات احزاب انگلیس به مشکلات مسلمانان این کشور است، در آستانه انتخابات منتشر شد تا مسلمانان بتوانند حزبی را انتخاب کنند که شرایط آن‌ها را بهبود بخشد.

تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد که مسلمانان انگلیس با شرکت در انتخابات می‌توانند در سرنوشت 25 درصد کرسی‌های انتخاباتی نقش داشته باشند.
حدود 3 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند.

captcha