برگزاری سمینار «افزایش تأثیر فعالیت روحانیون مسلمان» در بیشکک
کد خبر: 3286429
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

برگزاری سمینار «افزایش تأثیر فعالیت روحانیون مسلمان» در بیشکک

شعب خارجی: سمینار «افزایش تأثیر فعالیت روحانیون مسلمان در بیشکک» دیروز، ۲۰ اردیبهشت، در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان، این سمینار توسط بنیاد توسعه فرهنگ معنوی ایمان، اداره روحانیون مسلمان(مفتیت) قرقیزستان و کمیسیون امور ادیان دولت قرقیزستان برگزار شده است.
هدف از برگزاری این سمینار که تا امروز، 21 اردیبهشت، ادامه دارد، افزایش سطح آموزش و تحصیلات و کیفیت فعالیت روحانیون و امامان مساجد به منظور تحول مثبت وضعیت مذهبی در قرقیزستان عنوان شده است.
در چارچوب این‌گونه برنامه‌ها روحانیون و امامان مساجد با مسائل اصلی سیاست مذهبی در جمهوری قرقیزستان و ارزش‌ها و ویژگی‌های مذهب حنفی  آشنا خواهند شد.
مقصد حاجی توکتوموش‌اف، مفتی اعظم قرقیزستان ضمن سخنرانی در افتتاحیه این سمینار گفت: قبل از این، چنین سمینارهایی با حضور امامان مساجد و علمای مسلمان به ندرت برگزار می‌شد؛ اما امروز به دلیل توجه ویژه الماسبک آتامبایف، رئیس‌جمهور قرقیزستان به مسائل دینی و مذهبی، روحانیان و فعالان مسلمان از امکان برگزاری همایش‌هایی در خصوص بررسی موارد مهم در حیات معنوی و مذهبی مردم کشور برخوردار شده‌اند.
وی با تأکید بر اهمیت ویژه این سمینار برای روحانیان مسلمان قرقیزستان، افزود: مسائل مهم از قبیل دانش و آگاهی مذهبی امامان مساجد و علمای اسلام به خود آنها بستگی دارد. با توجه به مطالب فوق برگزاری چنین نشست‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای افزایش دانش و آگاهی فعالان مذهبی اهمیت زیادی دارد.
کوبانیچبک باقرباکراف، کارشناس بخش سیاست قومی و مذهبی و روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور قرقیزستان نیز گفت: ظرف یک سال اخیر چنین سمینارهایی در سایر استان‌ها و مناطق کشور برگزار شده و هم اکنون این سمینار به عنوان یک نوع نتیجه‌گیری از این برنامه‌ها در بیشکک در حال برگزاری است.
 باقرباکراف تصریح کرد: این برنامه‌ها در چارچوب اجرای دستور رئیس‌جمهور در مورد سیاست دولت در زمینه مذهبی در سال‌های 2014 تا 2020 اجرا می‌شود و در آینده نزدیک مسئله پرداخت کمک هزینه به امامان مساجد و روحانیان مسلمان حل نهایی خواهد شد.

captcha