ادامه محدودیت‌ها علیه حجاب در قرقیزستان
کد خبر: 3292059
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

ادامه محدودیت‌ها علیه حجاب در قرقیزستان

شعب خارجی: وزیر آموزش و علوم قرقیزستان طی سخنانی مدعی شد: حجاب، لباس ملت‌های دیگر است و برای دانش‌آموزان نباید لباس دینی را تحمیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، الویرا ساریوا، وزیر آموزش و علوم قرقیزستان، در جلسه پارلمان این کشور درباره مسئله حجاب اظهاراتی غیرمسئولانه ارائه داد. 
وی گفت: معمولاً حجاب را تحت مفهوم روسری در نظر می‌گیرند. برای کودکان مخصوصاً‌ دانش‌آموزان نباید لباس دینی را تحمیل کرد. 
الویرا ساریوا افزود: حجاب لباس ملت‌های دیگر است، ما به اندازه کافی لباس ملی خود را داریم. به جای نگاه‌کردن به پیشرفت کشورهای دیگر ما باید به فکر منافع ملی خود باشیم!
این در حالی است که پیش‌تر خانم دامیرا نیازعلی‌وا، معاون نخست‌وزیر قرقیزستان، در جواب سؤالات تورسونبای باقر اولو،‌ نماینده پارلمان، اعلام کرد: پوشش روسری در مدارس هیچ محدودیتی ندارد و هر مدرسه‌ای در خصوص حجاب در چارچوب اساسنامه خود عمل می‌کند.
یادآور می‌شود، در سال‌های اخیر با رشد بیداری زنان مسلمان قرقیزستان، استفاده از حجاب اسلامی در میان آنان روند صعودی به خود گرفته است.
با وجود آنکه در مدت 70 سال دوران شوروی، کنترل سختی بر دین و مذهب در قرقیزستان صورت می‌گرفت؛ اما در سال‌های اخیر گرایش به ارزش‌های والای اسلامی در میان مردم این کشور افزایش یافته که یکی از نشانه‌های آن، افزایش علاقه‌ بانوان قرقیزستان به استفاده از حجاب است.

captcha