برگزاری مسابقات قرآن به جامعه نشاط می‌دهد
کد خبر: 3297510
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

برگزاری مسابقات قرآن به جامعه نشاط می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی قاریان، حافظان و اساتید قرآن را به یک نشاط حرفه‌ای می‌رساند، گفت: بدون مسابقات این نشاط کم‌رنگ می‌شود.

محمود لطفی‌نیا، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از شئون اجتماعی است که به قاریان، حافظان و اساتید قرآن نشاط حرفه‌ای می‌دهد، بدون مسابقات این نشاط کم‌رنگ می‌شود، چون ما به صورت حرفه‌ای در کشور از محافل قرآنی استفاده نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: این برداشت اشتباه است که فعالیت‌های قرآنی فقط معطوف به مسابقات باشد، حتی اگر کسی در مسابقات به ایده‌آل‌هایی که در ذهنش هست، نرسد راه برای پیشرفت و رشد در فضاهای دیگر وجود دارد، در واقع مسابقات برای ایجاد انگیزه است، بنابراین اگر کسی نتوانست در مسابقات رشد کند نباید اصل رشد و تعالی در این هنر را کنار بگذارد.

لطفی‌نیا عنوان کرد: اگر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را در خصوص فعالیت‌های قرآنی بررسی کنیم، خواهیم فهمید ایشان جوانان را به هنر تلاوت قرآن به‌ویژه تلاوت آهنگین با صدای خوش تشویق کرده‌اند، همه ما می‌بایست باور کنیم هنر تبلیغی تلاوت قرآن یکی از موثرترین ابزار در جذب افکار عمومی به‌سمت جامعه دینی و اسلامی است، باید همه افراد در همه شئون اجتماعی و به خصوص مسئولین به این امر  برسند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: مسابقات طلاب حرکت بسیار ارزنده و مفیدی است، که باعث نشاط قرآنی در بین طلاب می‌شود و هنر تلاوت برای عرضه آیات در امور تبلیغی پایه خوبی است.

وی افزود: اگر بخواهیم سطح مسابقات قرآن حوزه علمیه را نسبت به مسابقات حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای کشور بسنجیم، خواهیم فهمید که به نسبت فاصله دارد زیرا طلاب در حال تحصیل هستند و کمتر فرصت تلاوت قرآن به‌صورت حرفه‌ای را ندارند.

لطفی‌نیا اظهار کرد: در تبلیغ امور دینی توسط طلاب مهم‌ترین امر ارائه آیات قرآن و معارف آن است، چه در ظاهر که باید به بهترین و جذاب‌ترین وجه صورت گیرد و چه در باطن که ارائه آیات با صدای خوش زمینه‌ای برای جلب قلوب مخاطبین به معارف قرآنی خواهد بود.

captcha