تمام اتفاقات دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/ پیشکسوتان قرآنی کجا هستند + حاشیه‌ها
کد خبر: 3304746
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

تمام اتفاقات دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/ پیشکسوتان قرآنی کجا هستند + حاشیه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین روز مسابقات در حالی سپری شد که در این روز نماینده کشورمان در رشته حفظ کل اجرای برنامه داشت، نمایندگان مجلس حضور خوبی در سالن مسابقات داشتند و غیبت قاریان پیشکسوت کاملا مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین روز از سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برای حاضران در سالن مسابقات متفاوت‌تر از روز قبل بود؛ چرا که در این روز نماینده ایران در رشته حفظ کل اجرا داشت.
رقابت‌های این روز با تلاوت محسن حسنی کارگر، ‌نفر دوم سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری کشور آغاز شد و در ادامه آن 14 قاری و 10 حافظ کل قرآن رقابت خود را برگزار کردند.


در این روز چهار تلاوت،‌ یک مدیحه سرایی و یک ابتهال در سالن برگزاری مسابقات برگزار شد تا فضای سالن از حالت یکنواختی برای تماشاگران خارج شود. تلاوت اول را محسن حاجی حسنی کارگر انجام داد و ‌تلاوت دوم نیز توسط محمدرضا زاهدی، قاری نوجوان کشورمان صورت گرفت.
تلاوت‌ اذان‌گاهی این روز توسط قاسم مقدمی،‌ نفر اول سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اجرا شد و تلاوت شورانگیز جواد پناهی،‌ یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان حسن ختامی بر دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بود.


در این روز نماینده کشورمان در رشته حفظ کل اجرا داشت، وی در پایان اجرای خود در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه اساتید از تلاوتش رضایت داشته‌اند، گفت: به اعتقاد خود تلاوت عالی نداشته‌ام.
اما در متن مسابقات و در سالن‌های جنبی آن حاشیه‌هایی نیز به چشم می‌خورد که پرداختن کوتاه به برخی از این حواشی خالی از لطف نخواهد بود.
پررنگ‌ترین حاشیه این روز حضور خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن مسابقات و استقبال از این رقابت‌ها بود. با توجه به اینکه سال 94 به انتخابات مجلس شورای اسلامی ختم می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد حضور تعداد به مراتب بیشتری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی باشیم.


در این روز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام محمدحسین ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر، دو نفر از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سالک،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت و جمع دیگری از نمایندگان حضور داشتند.
یکی دیگر از حواشی این دوره از مسابقات بعد از اتمام اجرای نماینده کشورمان صورت گرفت، بعد از اجرای حجت‌الاسلام رجبی، نماینده ایران در رشته حفظ کل، خبرنگاران رسانه‌های مختلف دور وی حلقه زده و به دنبال گرفتن مصاحبه و ارزیابی تلاوت وی از زبان خودش بودند. مصاحبه‌های وی تا ساعاتی پس از اتمام اجرایش در این مرحله ادامه داشت.
فارسی دست و پا شکسته‌ای که برخی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات صحبت می‌کنند در نوع خود بسیار شیرین است و گاهی موجبات خنده مترجم‌ها و خبرنگاران نیز می‌شود، شاید بتوان یکی از دلایل فارسی صحبت کردن این شرکت کننده‌ها را به بارها حضور آنها در این مسابقات ربط داد.


در این روز نماینده‌های مصر و مالزی تلاوت‌های زیبایی داشتند و تلاوت آنها تشویق حاضران در سالن مسابقات را به دنبال داشت به نظر می‌رسد در این دوره از رقابت‌ها و در رشته قرائت حسن دانش،‌ نماینده کشورمان علاوه بر شرکت کننده پاکستانی باید با این دو قاری را نیز به عنوان رقبای جدی خود به حساب بیاورد.
همچون روز اول این مسابقات بازار گرفتن عکس داغ بود و شرکت‌کننده‌های آفریقایی بیشترین افرادی بودند که با آنها عکس یادگاری گرفته می‌شد، در یکی از این حواشی تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن مسابقات دور نماینده کشور سومالی حلقه زده و خواهان عکس دسته جمعی با وی بودند.
اما حاشیه پایانی این روز غیبت برخی پیشکسوتان قرآنی کشورمان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی بود، غیبتی که بدجور به چشم می‌آمد،‌ در این روز برخی قرآنی‌ها همچون حسن ربیعیان، علی‌اکبر ملکشاهی، سیدعلی سرابی، محمد عباسی برای بازدید مسابقات به سالن اجلاس آمدند، بدون شک در روزهای آینده شاهد حضور بیشتر فعالان قرآنی در حاشیه این مسابقات خواهیم بود.

captcha