ارتقای آگاهی سیاسی و شناخت دینی، سلامت روحی را به همراه دارد
کد خبر: 3313688
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
حجت‌الاسلام انصاریان:

ارتقای آگاهی سیاسی و شناخت دینی، سلامت روحی را به همراه دارد

گروه اجتماعی: رئیس عقیدتی - سیاسی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) سلامت روانی و اعتقادی فردی ارتش در زمینه‌های مختلف را بسیار قابل توجه دانست و افزود: خوشبختانه هیچ یک از فعالان در حوزه یگان‌های ارتش جذب هیج فرقه‌ای نشده و با تبعیت از مقام عظمای ولایت هیچ‌گونه مخالفت سیاسی از مراکز ارتش گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری، رئیس اداره عقیدتی - سیاسی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) روز گذشته، 22 خرداد در مراسم تودیع و معارفه رئیس عقیدتی – سیاسی مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک، انتخاب ارتش و ملبس شدن به لباس پرافتخار ارتشی را امری اختیاری و بسته به علاقه فردی افراد دانست.

وی رسیدن به شخصیت والای حضرت علی اکبر(ع) را یکی از اهداف یگان هوایی برای نامگذاری این مرکز با نام مبارک ایشان بیان کرد و افزود: جوانان با حضو.ر در این یگان رزمی  باید علاوه بر آشنایی با فنون نظامی به اخلاق حسنه و پاکدامنی نیز مزین باشند.

حجت‌الاسلام انصاری ضمن اشاره به تعالیم پیامبران و معصومین(ع)، جایگاه انسان در بین سایر مخلوقات را والا توصیف کرد و گفت: تمامی افراد بر این امر مهم که بعد از خداوند هیچ موجودی بالاتر از انسان نیست اذعان دارند و آیه 14  سوره مبارکه «مؤمنون» که می‌فرماید؛ «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» به همین امر اشاره دارد.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در جایی دیگر از کلام الهی می‌فرمایند؛ وقتی من از روح خود در انسان دمیدم پس همه شما برآن سجده کنید که نشان دهنده این است که روح ارزش بیشتری نسبت به جسم دارد و سجده فرشتگان برآدم به دلیل روح الهی انسان بود نه جسمی که از گل آفریده شده است. وجود 124هزار پیامبر الهی برای این آموزش کمال یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و راه رسیدن به کمال نیز در قالب تربیت دینی تعریف می شود.

وی به تشریح تربیت در حوزه عقلانی پرداخت و اضافه کرد: انسان باید فکر را طوری جهت دهد که در مسیر درست انسانی قرار بگیرد؛ بنابراین علم و تزکیه با هم هستند و یکی از آنان به تنهایی کافی نیست. مسائل نظامی را خوب فرا گرفته و مسئولیت و تخصص خود را نسبت به مباحث روز دنیا اعتلا بخشید؛ چرا که ارتقای آگاهی‌های سیاسی، شناخت نسبت به فرقه‌ها(داعش) در سلامت روحی و روانی خود و یگان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی سلامت روحی، روانی، اعتقادی  فردی ارتش در زمینه‌های مختلف را بسیار قابل توجه بیان کرد و افزود: خوشبختانه هیچ یک از فعالان در حوزه یگان‌های ارتش به سمت هیج فرقه‌ای نرفته و با تبعیت از مقام عظمای ولایت هیچگونه مخالفت سیاسی در حکومت جمهوری اسلامی از مراکز ارتش گزارش نشده است.

این مقام مسئول در پایان، با تقدیر و تشکر از زحمات و موفقیت‌های حجت‌الاسلام قادری، این خدمتگزار صادق را به عنوان یک سرباز نمونه معرفی کرد.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام قادری تقدیر و حجت الاسلام روشندل به عنوان رئیس عقیدتی – سیاسی مرکز پدافند هوایی اراک منصوب شد.
 

captcha