تلاش برای جلب رضایت الهی؛ مهمترین پیام دعای روز دوم رمضان
کد خبر: 3313952
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
گوهری مطرح کرد:

تلاش برای جلب رضایت الهی؛ مهمترین پیام دعای روز دوم رمضان

گروه اندیشه: رئیس عقیدتی نیروی انتظامی خرم‌آباد با بیان این‌که دعای روز دوم ماه رمضان سه پیام برای ما دارد، عنوان کرد: حرکت برای به‌دست آوردن رضای الهی، عدم حرکت در مسیری که خشم خدا را به‌دنبال دارد و اهمیت خواندن آیات نورانی قرآن از پیام‌های این دعا هستند.

حجت‌الاسلام یدالله گوهری، مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مردم را به خواندن نماز شب دوم ماه مبارک رمضان توصیه کرد و گفت: نماز این شب 4 رکعت است که در هر رکعت بعد از حمد 20 مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که دعای روز دوم ماه رمضان سه پیام برای ما دارد، عنوان کرد: حرکت برای بدست آوردن رضای الهی، عدم حرکت در مسیری که خشم خدا را به دنبال دارد و اهمیت خواندن آیات نورانی قرآن از پیام‌های این دعا هستند.
مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، افزود: در روایت آمده است که خداوند از سه گروه تعجب می‌کند؛ اول کسی‌که نماز می‌خواند و می‌داند در مقابل چه خدایی است اما حضور قلب ندارد، دوم کسی‌که عمری است روزی خدا را می‌خورد اما غصه روزی فردا را می‌خورد و سوم کسی‌که می‌خندد زمانی‌که نمی‌داند خدا از او راضی است یا نه!.
وی، با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) هر روز از ماه مبارک رمضان دعای مخصوصی را می‌خواندند ادامه داد: در این ادعیه در دعای روز دوم ماه مبارک رمضان چنین آمده است که؛ «اللَّهُمَّ قَرِّبْنِی فِیهِ إِلَى مَرْضَاتِکَ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَ نَقِمَاتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِقِرَاءَةِ آیَاتِکَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ؛ خدایا مرا در این ماه به خشنودی‌ات نزدیک کن، و از خشم و انتقامت‏ برکنار دار و به قرائت آیاتت موفق کن، اى مهربان‌‏ترین مهربانان».
حجت‌الاسلام گوهری، با بیان این‌که در فراز اول دعای روز دوم ماه مبارک رمضان آمده است که؛ «اللَّهُمَّ قَرِّبْنِی فِیهِ إِلَى مَرْضَاتِکَ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَ نَقِمَاتِکَ، خدایا مرا در این ماه به خشنودىات نزدیک کن، و از خشم و انتقامت‏ برکناردار»، اظهار کرد: مقام رضای الهی بالاست و هرکسی لیاقت به‌دست آوردن آن‌را ندارد.

فجر سوره‌ای به‌نام حسین(ع)/ این سوره از مقام رضایت الهی صحبت می‌کند

مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، تصریح کرد: سوره فجر که به نام امام حسین(ع) مشهور است، از مقام رضایت الهی صحبت می‌کند.
وی، با اشاره به آیه 28 سوره مبارکه فجر که خداوند در آن می‌فرماید: «ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً؛ خشنود و خداپسند به‌سوى پروردگارت بازگرد»، خاطرنشان کرد: این آیه مفهوم فراز اول دعای روز دوم ماه مبارک رمضان است.
حجت‌الاسلام گوهری، افزود: در فراز دوم دعای روز دوم ماه مبارک رمضان آمده است که؛ «وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِقِرَاءَةِ آیَاتِکَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ؛ و به قرائت آیاتت موفق کن، اى مهربان‌‏ترین مهربانان».

اهمیت تلاوت قرآن

مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، با بیان این‌که فراز دوم این دعا به اهمیت تلاوت قرآن می‌پردازد، اظهار کرد: ماه رمضان ماه تلاوت است، امام سجاد(ع) در هر ماه رمضان قرآن را 40 بار ختم می‌کردند و امام خمینی(ره) نیز روزی 10 جزء قرآن می‌خواندند.
وی، با اشاره به این‌که به خواندن قرآن در ماه رمضان سفارش شده است و همچنین در دعای روز دوم ماه رمضان به آن اشاره شده است، عنوان کرد: برای گرفتن روزه در ماه رمضان ثواب‌های زیادی بیان شده است مانند این‌که حتی خواب روزه‌دار ثواب است، خداوند به ازای هر گام او یک سال که روز آن روزه و شب آن شب‌زنده‌داری است؛ ثواب می‌دهد.
حجت‌الاسلام گوهری، با بیان این‌که خداوند برای کارهایی که یک روزه‌دار انجام می‌دهد ثواب‌هایی را در نظر گرفته‌ است که ازجمله آن‌ها می‌توان به این اشاره کرد که؛ خواندن یک آیه قرآن مانند ختم قرآن است، تصریح کرد: هدف خداوند از این همه امتیاز و تشویق به‌سمت روزه‌داری و خواندن قرآن این است که ظرفیت رشد و تعالی را در وجود ما ایجاد کرده و همچنین زمینه بهره‌ بردن از نعمت‌های الهی را فراهم کند.
مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، در پایان اظهار کرد: امیدوارم ما بتوانیم از محتویات این دعا و ماه رمضان نهایت بهره را ببریم.

captcha