برنامه‌های رادیو معارف در ماه رمضان
کد خبر: 3314420
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
مجتبی تونه‌ای تشریح کرد:

برنامه‌های رادیو معارف در ماه رمضان

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده برنامه‌های این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیش از 27 هزار دقیقه برنامه برای این ماه تدارک دیده‌ایم که نیمی از آن به صورت زنده است و این برنامه‌ها از قالب‌های متنوع با موضوعات اخلاقی قرآنی و سبک زندگی بهره می‌برند.

بنابر اطلاع‌رسانی روابط عمومی رادیو معارف؛ مدیر رادیو معارف افزود: رادیو معارف در این ایام با دو برنامه زنده «به رنگ خدا» و «بهشت اجابت» ویژه لحظات ملکوتی افطار و سحرهای ماه مبارک رمضان به تبیین راه‌های بهره‌مندی از نسیم رحمت الهی و امان نامه‌های خدا مقابل آتش و دوزخ و بررسی آداب و آثار توبه، دعا و نیایش می‌پردازد.

وی با اشاره به پخش مسابقه زنده رادیویی «نسیم رمضان» گفت: این مسابقه در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از این رسانه دینی پخش می‌شود که علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند با شنیدن مباحث آیت‌الله مکارم شیرازی که به تبیین سبک زندگی قرآنی می‌پردازد در این مسابقه شرکت کنند.

مجتبی تونه‌ای نقش ماه مبارک رمضان در سالم‌سازی فضای معنوی خانواده‌ها، مهارت بردباری، اهمیت عفاف ، نقش امید در زندگی فردی و اجتماعی، نقش مادران در تربیت دینی فرزندان با الگوگیری زنان از حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، نشاط معنوی، اخلاقی و اسلامی از ضرب‌المثل‌ها را از جمله موضوعاتی دانست که در برنامه‌های «خانه مهر»، «صبح روشن»، «مهربان باشیم» و جنگ شبانه «شبستان» به آن پرداخته می‌شود.

وی یکی از وظایف رسانه‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان، تشریح اهمیت و ضروت تدبر، و فضیلت قرائت و ختم قرآن در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در این ایام به خاطر بهره‌مندی بیشتر شنوندگان رادیو معارف و برنامه‌ریزی آنان در دو نوبت پخش می‌شود که نوبت اول پس از اذان و نماز صبح هر روز ساعت 4:45 به صورت زنده از جوار بارگاه ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام توسط قاریان برجسته کشور و بار دوم تلاوت یک جزء از قرآن کریم از ساعت 14:45 به صورت زنده از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تقدیم شنوندگان می‌شود.

مجتبی تونه‌ای همچنین پخش دعای ابوحمزه ثمالی و دعای مجیر و زیارت جامعه کبیره در برنامه «خلوت انس» و پخش «دعای افتتاح» را از جمله برنامه‌های رادیو معارف در ماه ضیافت الهی ذکر کرد و افزود: مباحث اخلاقی آیت الله جوادی آملی بر اساس نهج‌البلاغه، مباحث تفسیری آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی به ترتیب در برنامه‌های «نشان راه»، «سروش آسمانی»، «در مکتب وحی» و «زلال جاری» تقدیم شنوندگان می‌شود.

مدیر رادیو معارف از پخش سخنرانی‌ها و مباحث اخلاقی ویژه ماه رمضان خبر داد و گفت: برنامه‌های «بر بال سخن»، «مکارم خوبان» و «حقیقت بندگی» از جمله برنامه‌هایی است که سخنرانی‌های سخنوران شهیر و اساتید اخلاق را در موضوعات مرتبط با ماه رمضان تقدیم شنوندگان خداجو و روزه‌دار می‌کند.

وی همچنین از پخش مباحث اخلاقی مباحث استاد صفایی حائری در برنامه «صفای دل» و  پوشش فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از برنامه «غرفه های نور» در این ایام خبر داد.

مجتبی تونه‌ای در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رهنمودهای امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی در همه مناسبت‌ها تصریح کرد: برنامه‌های «کلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» برنامه‌هایی هستند که سخنان ایشان را با محور آثار و برکات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه، از آنتن رادیو معارف به سمع شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌رساند.

تونه‌ای همچنین از پخش روایت‌های نمایشی با بیان داستان‌های اجتماعی درباره اهمیت روزه‌داری، روزه اولی‌ها، توسل، اطعام و اکرام در برنامه «داستان هفته» خبر داد.

وی از پاسخگویی مراجع معظم تقلید به احکام مربوط به روزه و ماه رمضان وپاسخ به پرسش‌های قرآنی شنوندگان در دو برنامه «زمزم احکام» و «پرسمان قرآنی» خبر داد و گفت: سعی شده حدالامکان پاسخ از زبان خود مراجع معظم تقلید و یا نمایندگان ویژه ایشان تقدیم شنوندگان رادیو معارف شود.

مدیر رادیو معارف همچنین ازتدارک این رادیو برای پخش مستقیم و زنده مراسم احیای شب‌های قدر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و گزارش از حرم‌های مطهر حضرت امام رضا علیه السلام، حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، حضرت احمدبن موسی علیه السلام و دیگر مشاهد مشرفه در برنامه «فیض حضور» خبر داد.

تونه‌ای در ادامه افزود: برای مناسبت‌های مختلفی که در ماه مبارک رمضان قرار دارد تدارک گسترده دیده‌ایم و با طراحی ویژه برنامه‌های مختلف آن مناسبت‌ها را پاس می‌داریم.

مدیر رادیو معارف در پایان گفت: تمام تلاش ما در این ماه مبارک معرفی و تبیین آموزه های قرآنی و معرفتی و فضا سازی معنوی برای مخاطبان این رسانه دینی است.

جلال بیطرفان

captcha