به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «یورو نیوز»، محفل اسلامی آمریکای شمالی(ICNA) در واکنش به اقدامات تروریستی اخیر که به غلط به نام اسلام صورت میگیرد و دستاویز رسانهها شده است، کمپین تبلیغاتی «شناخت محمد[ص]» را راهاندازی کرد.
این کمپین شامل نصب بیلبوردهایی در خیابانهای آمریکاست که افراد را ترغیب به شناخت حضرت محمد(ص) میکند.
وقاص سید، معاون دبیرکل این نهاد اسلامی میگوید: ما فکر میکنیم که بهترین شیوه، ارائه آموزش به مردم در مورد شخصیت حضرت محمد(ص) است که الگوی عشق و برادری است.
این کمپین تبلیغاتی اولین اقدام مسلمانان آمریکا برای تصحیح چهره اسلام نیست اما بزرگترین تلاش محفل اسلامی آمریکای شمالی محسوب میشود.
این نهاد اسلامی دو سال پیش نیز به برگزاری کمپین مشابهی برای دعوت از مردم آمریکا به شناخت شباهتهای میان اسلام و مسیحیت اقدام کرد. در بیلبوردهایی که برای این کمپین طراحی شد، جایگاه حضرت عیسی(ع) در قرآن و در میان مسلمانان و نیز مفهوم اصلی جهاد در اسلام که جهاد نفس است، معرفی شد.
کمپین شناخت حضرت محمد(ص) شامل نصب 100 بیلبورد در نقاط مختلف آمریکا از فیلادلفیا تا بالتیمور، آتلانتا و میامی است که مردم را به شناخت اسلام و شخصیت حضرت محمد(ص) ترغیب میکند.
پس از راهاندازی این کمپین، گروه اسلامستیز «دفاع از آزادی آمریکا»، به رهبری «پاملا گلر»، صهیونیست ضداسلامی آمریکا نیز اقدام به راهاندازی یک کمپین مشابه با هدف اهانت به حضرت محمد(ص) کرد.
این گروه به بهانه آزادی بیان اقدام به نصب کاریکاتوری توهینآمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) بر روی صد بیلبورد در شهر «سنت لوئیس» آمریکا کردند.
گلر که چندی پیش نیز اقدام به برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهای توهینآمیز به ساحت حضرت محمد(ص) در تگزاس کرده بود، کاریکاتور برگزیده این نمایشگاه بر روی بیلبوردها قرار کرد.