کد خبر: 3317227
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

تفاوت جوهری شیوه‌های تبلیغ دینی با تبلیغات غربی

گروه اجتماعی: شیوه‌های تبلیغ دینی که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلّغ قرار دارد، با شیوه‌های تبلیغات غربی تفاوت جوهری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی، سالگرد صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به ملت ایران به‌ویژه مبلغان تبریک گفت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در این اطلاعیه آمده است:

تبلیغات اسلامی در عین برقراری رابطه دو سویه میان مبلّغ و مخاطب، از طریق عملکرد و رفتار مبلّغانش، تعریف می‌شود. شیوه‌های تبلیغ دینی که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلّغ قرار دارد، با شیوه‌های تبلیغات غربی تفاوت جوهری دارد. زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب‌ناپذیر و ضروری مبلّغ است. بی‌تردید مقوله تبلیغ اسلام و حرکت در مسیر توسعه فرهنگ دینی پیمودن راهی بزرگ و درعین حال پرمسئولیت است. عنایت‌به مسئله‌ فرهنگ، جهت‌دهنده دیگر عرصه‌‌های توسعه‌ در جامعه اسلامی‌ ماست، به‌گونه‌ای که می‌توان اذعان کرد گونه‌‌های دیگر توسعه را هدفمند نموده و صبغه فرهنگی به‌ آن‌ها می‌بخشد. اما آنچه در این مسیر همواره موجب آرامش دل‌های پیماندگان راه بوده، گنجینه سرشار معارف اسلامی و دانش و تعهد این نیرو‌های ارزشمند بوده‌ است.

فرارسیدن اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی بر مبلغان دین و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی فرصتی نیکو است تا بیش از پیش همت خود را بر شناساندن گوهر اصیل معرفت حق مصروف بدارند و در گشایش هر چه بیشتر مسیر توسعه فرهنگ دینی سعی بلیغ نمایند.

سازمان تبلیغات اسلامی اول تیرماه سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به یکا‌یک ملت ایران و به‌خصوص مبلغان عزیز در سراسر ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده، عزت روزافزون اسلام و اعتلای مسلمانان را در اقصی نقاط جهان از خداوند منان مسئلت می‌دارد.

captcha