کسب توفیق الهی تسهیل‌کننده مسیر رسیدن انسان به کمال است
کد خبر: 3318218
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
الماسی:

کسب توفیق الهی تسهیل‌کننده مسیر رسیدن انسان به کمال است

گروه اندیشه: مدرس حوزه‌های علمیه استان زنجان پیرامون شرح دعای روزهفتم ماه مبارک رمضان،گفت: توفیق الهی تسهیل‌کننده مسیر رسیدن انسان به کمال است و بدون توفیق طی مسیر سخت و دشوار است. که این نعمت الهی نیز نصیب هر کس نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علی الماسی،مدرس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان،پیرامون شرح دعای روزهفتم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و برکنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم کن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان.»

وی ادامه داد: در فراز اول دعای امروز از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که برای روزه‌داری امروز آن‌طور که مناسب است برای قیام عبادتش یاری کند.در حقیقت هدف از ماه رمضان این است که به تقوا برسیم و نباید صرفا به خوردن وآشامیدن محدود شود. نقل است که امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان به جز دعا،ذکر و استغفار به کار دیگری مشغول نبود. بنابراین مانیز باید روزه‌داری داشته باشیم که شان یک روزه‌دار است و از عبادت الهی در این ماه غافل نشد.

مدرس حوزه‌های علمیه استان زنجان تصریح کرد: گرفتن روزه و عبادت بدون کسب توفیق الهی ممکن نیست و این صراط مستقیم بندگی است که از خداوند سبحان در نماز درخواست می‌کنیم.
حجت‌الاسلام الماسی در شرح فراز دوم دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان،گفت:هفرات در نتیجه لرزش بر اثر هواهای نفسانی و غفلت از اوامر الهی حاصل می‌شود و نتیجه آن گناه است. و از آن‌جایی که

دوری از گناه افضل اعمال رمضان است در دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که دوری از گماه را روزیمان کند. یاد خدا آرامش‌بخش است  و همین ذکر مستمر شرایطی را فراهم می‌آورد که دیگر گرد گناه نگردیم.کسی که از ضلالت و گمراهی نجات می‌یابد قطعا لطف و عنایت الهی شامل حال او می‌شود.توفیق الهی تسهیل‌کننده مسیر رسیدن انسان به کمال است و بدون توفیق طی مسیرسخت و دشوار می‌نماید.

captcha