عرضه آثار 100 کاتب در نمایشگاه «شب‌های نورانی» مصلی
کد خبر: 3327519
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

عرضه آثار 100 کاتب در نمایشگاه «شب‌های نورانی» مصلی

گروه ادب: در غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره)آثار خوشنویسی 100 کاتب در قالب قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امسال به روال سال‌های گذشته 40 نفر از کاتبان یک مصحف جمعی را کتابت کرده‌اند که در غرفه متعلق به مرکز طبع و نشر قرآن کریم در مصلای تهران عرضه شده است. این مصحف جمعی دارای شیوه علامت‌گذاری علمی و معتبر است که کتابت آن با نظارت هنری و فنی همراه بوده و نشان می‌دهد هر یک از این کاتبان در صورت حمایت می‌توانند یک قرآن کامل را کتابت کنند.
همچنین در این دوره در غرفه متعلق به مرکز طبع و نشر قرآن کریم آثار خوشنویسی 100 کاتب در قالب قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه عرضه شده است.
از جمله مهمترین فعالیت‌های بخش دارالکتابه در نمایشگاه قرآن «شب‌های نورانی» می‌توان به نمایش آثار برتر و فاخر 100 هنرمند خوشنویس،  کتابت قرآن، ادعیه و احادیث توسط هنرمندان دارالکتابه، پخش فیلم‌های آموزشی حاوی درس و تمرین توسط برجسته‌ترین اساتید کتابت قرآن کریم و نشست‌های تخصصی اشاره کرد.
به گفته محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم هدف اصلی مرکز طبع و نشر از حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس و نیز نمایشگاه شب‌های نورانی مصلی را معرفی آثار این مرکز به مخاطبان و نیز نظرخواهی از عموم درباره رنگ، جلد و کتابت مصحف‌های این مرکز برشمرد.
وی می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرصتی مغتنم برای ارتباط مستقیم موسسات قرآنی و ناشران با مخاطبان است.
بابایی تصریح می‌کند: برای استفاده هر چه بهتر تمام ساکنان شهر تهران از نمایشگاه‌های قرآن کریم بهتر است نمایشگاه‌ از حالت متمرکز خارج شود و در مناطق مختلف تسری یابد.
چند ماهی است که فعالیت مرکز طبع و نشر قرآن بر نشر قطع‌های مختلف از مصحف ویژه این مرکز با ترجمه‌های زیرنویس و مقابل متن و با کاغذ نازک متمرکز شده است.
در غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در نمایشگاه امسال در مصلی تمام واحدهای مرکز ماکتی از فعالیت‌های خود را در قالب‌های برنامه‌های علمی، فنی، تحقیقاتی، رایانه‌ای و چاپ قرآن ارائه کرده‌اند.
همچنین در غرفه امسال مرکز طبع و نشر قرآن کریم کارگاه‌های خوشنویسی قرآن برپا هستند و تابلوهای نفیس مزین به آیات قرآنی نیز عرضه خواهند شد.
یکی از فعالیت‌های این مرکز ساخت قلم‌های رایانه‌ای و چاپ آنها با مصاحف است که دارای ویژگی‌های هنری و معیارهای آسان‌سازی است. در غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در نمایشگاه شب‌های نورانی این قلم‌ها به همراه مصحف مربوط عرضه شده است.

captcha