مخاطب طرح فضاسازی قرآنی مراکز درمانی و بهداشتی همه اقشار جامعه هستند
کد خبر: 3327840
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
عباسی مقدم:

مخاطب طرح فضاسازی قرآنی مراکز درمانی و بهداشتی همه اقشار جامعه هستند

گروه سلامت: با اعلام آغاز طرح فضاسازی قرآنی کلیه مراکز بهداشتی و درمانی از سوی وزارت بهداشت، رئیس مرکز قرآن و عترت این وزارت‌خانه اهداف و نحوه اجرای طرح یاد شده را تشریح کرد.

مصطفی عباسی مقدم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح طرح فضاسازی مراکز بهداشتی و درمانی کشور که پیش از این توسط وزارت بهداشت اعلام شده بود، پرداخت.

وی تصریح کرد: فضا سازی قرآنی مراکز بهداشتی یکی از طرح‌های مهم و عمده‌ای است که در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اجرا می‌شود، این کار به این دلیل است که نخست قرآن، حدیث و سیره معصومین(ع) مجموعا حاوی پیام‌های ارزشمند‌ی هستند که می‌توانند ضمن ایجا فضای معنوی و فضای آرامش در جامعه آسیب‌های مختلف مربوط به حوزه سلامت، زندگی اجتماعی و فردی را درمان کرده و در واقع آنها را از بین‌ ببرند.

عباسی مقدم ادامه داد: بر این اساس طرح فضا سازی قرآنی در وزارت بهداشت آغاز شده است که در صورت تداوم، پیام‌های آن می‌توانند در آرامش افکار و پیشگیری از وقوع بیماری روحی در شکل دادن به رفتارهای درست مردم و جلوگیری ناهنجاری نقش مهمی ایفا کنند.

درمان برخی بیماری‌های جسمی در سایه قرآن
وی اظهار کرد: ما معتقدیم قرآن شفا بوده و تمامی بیماری‌‌های روحی را درمان می‌کند، از سوی دیگر بسیاری از بیماری‌های جسمی نیز در سایه قرآن مداوا می‌شوند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان کرد: طرح فضاسازی قرآنی در صدد است با استفاده از آیات قرآن و سایر متون دینی در قالب هنر، نمایش، داستان، خوشنویسی نقاشی و گرافیک پیام های سلامتی از منظر قرآن را به جامعه عرضه کند در صورتی که پیش از این تنها آیاتی را به صورت محدود عرضه کرده بودیم.

ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای انتشار گسترده آیات سلامت
وی با بیان اینکه مخاطبان طرح فضا‌ سازی قرآنی مراکز بهداشتی علاوه بر بیماران، شامل پرسنل و دیگر مراجعان این مراکز نیز می‌شود، اظهار کرد: البته نباید به نصب تابلو بر روی دیوارها اکتفا شود بلکه باید با استفاده از روش‌های نوین امروزی مانند شبکه‌های مجازی‌ و نرم افزارهای اندرویدی، نمایشگاه‌های تصویری و فیلم کوتاه‌، کلیپ و نماهنگ مبتنی بر قرآن و حدیث را در زمینه‌های سلامت در پیشگیری از بیماری‌ها منتشر کنیم که در این صورت طیف‌های وسیعی از مخاطبان را تحت پوشش این آیات قرار ‌می‌دهیم.

عباسی مقدم اضافه کرد: سعی ما این است که نخست پیام‌هایی برای یک‌دسته از مخاطبان خاص منتشر کرده سپس دیگر مخاطبان را برای انتشار این پیام‌ها مد نظر قرار دهیم.

آرامش و ارتباط با خدا، اخلاق پزشکی، طب اسلامی در کنار آیات قرآن ارائه می‌شوند
وی در ادامه به مباحث مطرح شده قرآنی در این فضا سازی پرداخت و عنوان کرد: موضوعات و محورهایی که در این طرح مورد بحث قرار می‌گیرند در درجه اول آرامش و ارتباط با خدا و دیگری سبک زندگی سلامت محور است؛ همچنین در مورد اخلاق پزشکی و اخلاق علمی، مدیریت جهادی در حوزه سلامت، طب اسلامی و طب ایرانی پیام‌هایی وجود دارد.

رئیس مرکز قرآن و عترت خاطر نشان کرد: طرح فضا سازی قرآنی ابتدا در تهران آغاز و سپس به شهرستان‌ها توسعه پیدا می‌کند، این طرح نمی‌خواهد در یک محیط خاص به آن پرداخته شود بلکه همه آحاد جامعه به آن نیاز دارند. لذا هدف اول اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، دوم تغییر روش‌ها و در نهایت تغییر رفتارها و عاداتی است که در زمینه سلامت جسمی و معنوی مؤثر است.

captcha