نشریه بین‌المللی «مطالعات آثار باستانی اسلامی» در قاهره منتشر می‌شود
کد خبر: 3328038
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

نشریه بین‌المللی «مطالعات آثار باستانی اسلامی» در قاهره منتشر می‌شود

گروه بین‌الملل: موزه هنرهای اسلامی قاهره، نشریه بین‌المللی «مطالعات آثار باستانی اسلامی» را به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی منتشر خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «الشرق الأوسط»، احمد الشوکی، سرپرست موزه هنرهای اسلامی قاهره، در این باره گفت: نشریه «مطالعات آثار باستانی اسلامی» پس از 10 سال توقف بار دیگر با موافقت وزیر آثار باستانی مصر منتشر می‌شود.

وی افزود: این نشریه دارای رتبه علمی – پژوهشی و بین‌المللی بوده که پس از موافقت ممدوح الدماطی، وزیر آثار باستانی مصر از ابتدای سال آینده میلادی(دی‌ماه 94) به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی منتشر خواهد شد.

احمد الشوکی تصریح کرد: هیئت تحریریه این نشریه متشکل از نخبگانی از اساتید آثار باستانی از مصر و کشورهای مختلف جهان هستند و آغاز پذیرش مقالات و پژوهش‌ها برای انتشار در این نشریه بین‌المللی از مهرماه سال جاری خواهد بود.

یادآور می‌شود، موزه هنرهای اسلامی قاهره، بزرگ‌ترین موزه هنرهای اسلامی جهان است که دی‌ماه 93 در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل اداره مرکزی امنیت قاهره تخریب شد و قرار است پس از بازسازی و مرمت، مهرماه سال جاری بازگشایی شود.

captcha