فضای مجازی باعث کم‌رنگ‌شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی می‌شود
کد خبر: 3330250
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

فضای مجازی باعث کم‌رنگ‌شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن کاهش ارتباط والدین با فرزند و کم‌رنگ‌شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی است.

شهداد عبداللهی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در حاشیه نشست‌های نورامید با محوریت (اعتیاد خانمان برانداز به دنیای مجازی) در اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به آثار مخرب و منفی فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی نوپدید(موبایل، اینترنت و ماهواره و...)  منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق در اردیبهشت‌ سال‌جاری دراستان اردبیل 329مورد گزارش شده است، افزود: آمار طلاق در استان‌های بزرگ همانند تهران، خراسان رضوی و بعضی از شهرهای بزرگ روز به روز افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به عوامل طلاق، افزود: افکار و باورهای غلط در مورد ازدواج، تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی، مسئولیت‌گریزی و... منجر به افزایش طلاق شده است. فضای مجازی و امکانی که در این فضا وجود دارد بسیار پنهانی است و می‌تواند آسیب‌های جدی را در جوامع فراهم کند.
عبداللهی با اشاره به  اینکه تهدیدهای فضای مجازی 3 برابر مثبت‌های این فضا است، افزود: متاسفانه طبق تحقیقاتی که مرکز نظارت صدا وسیما انجام داده 50 درصد کاربران اینترنت را افراد زیر 15سال تشکیل می‌دهند.
وی هشدار دارد: اگراز سوی والدین کوتاهی صورت بگیرد و مراقبت‌های لازم انجام نشود فضای مجازی یک تهدید جدی برای جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کاربران اینترنت، خانواده و ورزش و مطالعه را جایگزین فضای مجازی کنند، گفت: فضای مجازی وقت ارزشمند ما انسان‌ها را می‌گیرد و خطرناک‌ترین معضل به شمار می‌رود و منجر به کم شدن میزان گفت وگوی اعضای خانواده می‌شود.
عبداللهی گفت: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن کاهش ارتباط والدین با فرزند، کاهش آموزه‌های دینی در خانواده، ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بی‌عفتی، کم‌رنگ‌شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی است.
وی درادامه  با بیان اینکه اینترنت بهترین فرصت برای دشمنان اسلام است، افزود: اگر دشمنان معاند از اینترنت برای تبلیغ دین علیه دین اسلام استفاده می‌کنند از همین ابزار می‌شود برای خنثی‌کردن این تبلیغات و معرفی صحیح دین اسلام وآشنا کردن جوامع با آن استفاده نمود.

captcha