گسترش فعالیت‎های قرآنی در قم؛ مطالبه عموم مردم از مسئولان
کد خبر: 3330297
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مدیردفتر قرآن و عترت ارشاد قم:

گسترش فعالیت‎های قرآنی در قم؛ مطالبه عموم مردم از مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، یکی از انتقادات جدی مردم به نمایشگاه قرآن رمضان را محدودیت زمان و فضای این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های قرآنی از جمله نمایشگاه قرآن این استان مطالبه عموم مردم است.

حجت‎‎الاسلام والمسلمین علی اکبر شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: امسال به مناسبت ماه قرآن، جشن قرآنی رمضان در استان قم و با همکاری مشترک ارشاد و موسسات قرآنی و شهرداری این شهر برگزار شد.
وی افزود: سال‌های گذشته این برنامه مختص به یک نمایشگاه قرآن رمضانی بود ولی امسال این برنامه به عنوان جشن رمضان برگزار شد و نمایشگاه قرآن را نیز در سالن غدیر و بوستان‎های شهرداری صورت گرفت.
مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بیان کرد: امسال بازدید خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت و به طور کلی ارزیابی مدیران و مردم و بازدیدکنندگان و موسسات مثبت بود زیرا محصولات گسترده‎ موسسات قرآنی در زمینه نشر دیجیتال، نرم افزارها، عفاف و حجاب و.... در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به گستردگی شمول این نمایشگاه در حوزه فرهنگی و علمی و هنری و قرآنی، عمده انتقادی که مطرح می شد در خصوص وقت و مکان این نمایشگاه بود که مردم خواستار زمان و تعدد غرفه‎های بیشتر در این نمایشگاه بودند.
این مدیر قرآنی بیان کرد: جشن قرآن در سال گذشته در شکل محدودتری اجرا شد ولی امسال با برگزاری نشست‎های علمی و محافل قرآنی و پخش فیلم و تئاترهای قرآنی و همچنین طرح‎های مسابقه‎ای قرآن و نهج البلاغه سعی شد که زمینه کار بیشتری در این استان در ماه رمضان انجام شود.
وی گفت: خوشبختانه امسال تنوع موضوعات در بحث قرآن و عترت بیشتر بود و به انداز‎ه‎ای که زمینه داشتیم اجرایی کردیم و در واقع بازخورد خوبی وجود داشت.

captcha