آغاز جشنواره کمدی هنرمندان مسلمان در نیویورک
کد خبر: 3331777
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

آغاز جشنواره کمدی هنرمندان مسلمان در نیویورک

گروه بین‌الملل: جشنواره کمدی هنرمندان مسلمان با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلا‌م‌هراسی و نژادپرستی با استفاده از سلاح شوخی، امروز، 30 تیرماه، در نیویورک آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «دیلی صباح»، در این جشنواره که به مدت سه روز ادامه خواهد یافت، 15 کمدین مسلمان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
دین عبیدالله، یکی از بنیانگذاران این جشنواره می‌گوید: مسلمانان به ندرت به عنوان انسان‌های مثبت و بامزه در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا معرفی می‌شوند.
وی افزود: به همین دلیل است که این کمدین‌های مسلمان در تلاش هستند تا این تصور موجود را تغییر دهند و دو کلمه «اسلام و شوخ‌طبعی» را که معمولاً کنار هم دیده نمی‌شوند، در کنار هم قرار دهند.
علی حسن، تنها کمدین مسلمان کانادایی این جشنواره می‌گوید: این تنها یک جشنواره کمدی نیست. این فرصتی برای از بین بردن موانع و نشان دادن این نکته به جهان است که حتی با وجود افزایش دشمنی‌ها نسبت به آموزه‌های اسلام، می‌توان خنده را از یاد نبرد.
کمدین‌های شرکت‌کننده در این جشنواره گرچه همگی مسلمان هستند، پیشینه‌ها و قومیت‌های متفاوتی دارند. آنچه در میان همه آن‌ها مشترک است این است که می‌خواهند با شوخی نگرش‌ها را در مورد اسلام تغییر دهند.

captcha