به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری سمپوزیوم بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای، دانش و تجارت جهانی، عصر امروز با حضور محمدصالح لباف، دبیر علمی سمپوزیوم و نیری، دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و جمعی از اعضای سیاستگذاران سمپوزیوم عصر امروز ۳۰ تیرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
نیری، دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری با اشاره به اهداف سمپوزیوم بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای اظهار کرد: اعتلا و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازیهای رایانهای در افق چشمانداز 1404، صنعت انیمیشن و بازیهای رایانهای، شاخص صادرات غیرنفتی، انتقال معنویت دینی و کرامت انسانی از طریق هنر انیمیشن و بازیهای رایانهای به نسل انقلاب، کشف استعدادهای جدید در عرصه انیمیشن و بازیهای رایانهای و جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی جهت ساخت انیمیشن و بازیهای رایانهای با استانداردهای جهانی از اهداف این سمپوزیوم به شمار میرود.
وی افزود: موضوعات و محورهای این سمپوزیوم شامل انیمیشن و بازیهای رایانهای؛ اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی فرهنگی، انیمیشن و بازیهای رایانهای و صدور فرهنگ ایرانی، اسلامی، انیمیشن و بازیهای رایانهای و ارتقای سبک زندگی سالم، انیمیشن و بازیهای رایانهای؛ اقتصاد، تجارت، بانک و بیمه، انیمیشن و بازیهای رایانهای و نقش آن در اقتصاد جهانی است.
نیری اظهار کرد: از دیگر موضوعات و محورهای این سمپوزیوم میتوان به آسیبشناسی توسعه انیمیشن و بازیهای رایانهای در ایران و روشهای ورود دانشگاهها به صنعت انیمیشن و بازیهای رایانهای، انیمیشن و بازیهای رایانهای و نقش آن در بازاریابی هویت کودکان و نوجوانان، انیمیشن و بازیهای رایانهای و آموزش و پرورش و انیمیشن و بازیهای رایانهای و ارتقای سبک زندگی ایرانی، اسلامی اشاره کرد.
وی بیان کرد: انیمیشن به دلیل ابعاد بینالمللی و پتانسیل و استعدادی که در این رشته وجود دارد، میتواند در رشد اقتصادی ایران و صنایع صادراتی پیشگام باشد و باعث تحول در بازار بینالمللی شود.
نخستین ایده بازار انیمیشن و بازیهای رایانهای تأسیس میشود
در ادامه لباف، دبیر علمی سمپوزیوم با اشاره به زمان برگزاری این رویداد اظهار کرد: سمپوزیوم 27 و 28 بهمن ماه برگزار میشود. همچنین برنامههای جانبی آن از ماه آینده آغاز و تا پایان بهمن ماه و حتی پس از برگزاری سمپوزیوم ادامه دارد.
وی افزود: رونمایی از تولید بزرگترین پروژه انیمیشن رئال جهان با شعار بزرگترین مشارکت اجتماعی هنرمندان، رونمایی از نخستین خبرگزاری تخصصی انیمیشن ایران(انیمیشن پرس)، تشکیل کارگاههای آموزشی و تخصصی، رونمایی از سند راهبردی انیمیشن در ایران، رونمایی از تمبر یادبود انیمیشن از برنامههای این سمپوزیوم به شمار میرود.
دبیر علمی سمپوزیوم با اشاره به تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه انیمیشن گفت: پیشکسوتان و اساتید و هنرمندان برجسته انیمیشن ایران، سازمانها و نهادهای حامی انیمیشن و بازیهای رایانهای، سازندگان 10 انیمیشن برتر تبلیغاتی ایران و مدیران عامل شرکتهای صنعتی حامی انیمیشن و بازیهای رایانهای در زمان برگزاری سمپوزیوم تقدیر میشوند.
وی با اشاره به برنامههای ویژه این سمپوزیوم یادآور شد: رونمایی از نخستین فن بازار بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای، تأسیس نخستین ایده بازار انیمیشن و بازیهای رایانهای، افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی آکادمیک انیمیشن، بازیهای رایانه و جلوههای ویژه بصری از برنامههای ویژه این سمپوزیوم به شمار میرود.
لباف اظهار کرد: پروژه سرو هشت با موضوع تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با محوریت غواصان شهید، پروژه فاخر شاهنامه به سبک رئال انیمیشن با همکاری ایرانیان مقیم خارج از کشور، پروژه یوز پارسی با هدف حمایت از صلح و دوستی و حمایت از محیط زیست با همکاری هنرمندان برجسته ایران زمین از جمله پروژههایی هستند که با حمایت دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری تولید شدهاند.